مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی از پوشش بیمه خدمات طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج در بسیاری کشورهای پیشرفته اروپایی خبر داد.

اروپایی‌ها از ایرانی‌ها در طب سنتی پیشی گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، امیرهومن کاظمی به بیان وضعیت طب سنتی و مکمل و طب تلفیقی در کشورهای مختلف دنیا و سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت در این زمینه اظهار داشت: امروزه همه کشورهای پیشرفته دنیا در حال قانون‌گذاری برای استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج هستند و در بسیاری کشورهای پیشرفته اروپایی، خدمات طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج ارائه می‌شود و پوشش بیمه‌ای هم برای آنها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه طب سنتی و مکمل و طب تلفیقی می‌تواند یکی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های سیستم سلامت کشور ما باشد که هم علمی و هم اقتصادی است، افزود: در کشور ما این قابلیت وجود دارد که یکی از پیشگامان ارائه خدمات طب سنتی و مکمل و طب تلفیقی در دنیا باشیم و می‌توانیم در این زمینه، به تمام کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه، در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی، خدمات ارائه کنیم.

همچنین آرمان زرگران - مسئول کمیته ثبت ملی و بین‌المللی مولفه‌های طب ایرانی در یونسکو در دفتر طب سنتی نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت رشته داروسازی سنتی در ایران پرداخت و گفت: در ایران، رشته داروسازی سنتی، یک رشته دانشگاهی است که با فارماکوگنوزی و دیگر رشته‌های گیاهان دارویی تفاوت دارد.

وی با تاکید بر اینکه این رشته کاملاً منطبق با اصول علمی علم داروسازی است، افزود: در رشته داروسازی سنتی، تمام اصول علمی موجود در علم داروسازی که برای تولید دارو به کار می‌رود، رعایت می‌شود.

گفتنی است، در نشست تخصصی طب سنتی و گیاهان دارویی در دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی، دکتر محمدباقر رضایی، رییس هیات‌مدیره انجمن علمی گیاهان دارویی و معاون وزیر بهداشت اندونزی و قائم‌مقام وزیر بهداشت نیجر نیز حضور داشتند.
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.