مشهد- برای جلوگیری از گره‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر کار مدیریت محدوده قبل از هفت کیلومتر طرح ترافیک در ایام پایانی سال و نوروز اجرایی خواهد شد.

طرح اصلاح معابر سپاد، فهمیده و استقلال در شورای هماهنگی ترافیک

به گزارش قدس انلاین،  فرمانده پلیس راهور مشهد مقدس با بیان مشکلات هسته مرکزی شهر مانند معابر کم عرض و نبود پارکینگ‌ کافی اظهار داشت: با توجه به ورود سالیانه ۳۰ میلیون مسافر و زائر به شهر مشهد باید خدمات مختلفی به آنان ارایه شود که ایجاد پارکینگ‌ها و تسریع در رفع مشکلات ترافیکی یکی از این کارهاست.

پیشنهادی که به تهران ارسال شد

وی با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ از جمله تهران در کنار هر منطقه شهرداری یک منطقه راهنمایی نیز تعریف شده که تمام فعالیت‌ها و امور اداری و اجرایی در همان منطقه انجام می‌شود، اظهار داشت: در این خصوص با تهران مکاتباتی صورت گرفته تا این سیستم در مشهد نیز اجرایی شود.

وی هسته مرکزی شهر را مختص خیابان‌های اطراف حرم ندانست و خاطرنشان کرد: کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر و حتی قبل از طرح هفت کیلومتر یکی از دلایل گره‌های ترافیکی بوده که امسال برای این مسأله و رفاه حال زائران اقدام‌هایی صورت گرفته است.

وی گفت: یکی از این طرح‌ها ظرفیت سازی عبور مسافران و زائران از پیاده راه‌های معابر اطراف حرف مطهر رضوی است که در این رابطه آستان قدس رضوی به کمک شهرداری و پلیس راهور آمده و این طرح هم اکنون در معابری مانند تقاطع دانش، شهدا، تقاطع عدالت، میدان عدالت، میدان گمنام و... در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح‌هایی در دست اجرا داریم تا با سرویس دهی و ارایه خدمات پارکینگ‌ها و ظرفیت سازی در این زمینه نیازی به انتقال خودرو به هسته مرکزی شهر و یا زیرگذر حرم مطهر نباشد و از سویی سرویس دهی به زائران با وسایل حمل و نقل عمومی صورت گیرد.

ضرورت اصلاح برخی معابر شهری

وی به طرح‌های بلندمدت برای کاهش بار ترافیکی در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال برای باز شدن گره‌های ترافیکی خیابان‌های احمدآباد، تقی آباد و ادامه مسیر تا میدان بسیج برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده که به عنوان نمونه کار مطالعاتی جابه جایی و انتقال مجموعه‌های پزشکی از احمدآباد به مکانی جدید و وسیع از آن جمله است.

سرهنگ حاجی زاده همچنین با بیان اینکه در بحث ورودی میدان سپاد، میدان فهمیده، استقلال و برخی نقاط دیگر شهر نیازسنجی‌ها براساس ظرفیت‌های قبلی دیده شده و افق آینده شهر کمتر مدنظر قرار گرفته، افزود: در این خصوص نیز طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی در شورای هماهنگی ترافیک مدنظر قرار دارد تا با اصلاح مهندسی معابر مورد اشاره گره‌های ترافیکی در این محدوده‌ها و مناطق نداشته باشیم.

اجرای طرح‌های ترافیکی ویژه

وی از تجهیز تقاطع‌های شهر مشهد و بزرگراه‌ها به تجهیزات پیشرفته الکترونیکی برای رصد ترافیک خیابان‌ها و معابر شهر خبر داد و گفت: برای بررسی رفتارهای رانندگان و  جلوگیری از ترافیک و حوادث احتمالی این تجهیزات پیشرفته نصب و راه اندازی شده، به طوری که هم اکنون پلیس رفتار رانندگان را بین دو دوربین مدنظر دارد و چنانچه راننده با سرعت غیرمجاز حدفاصل این دو دوربین حرکت کرده و زودتر از زمان تعیین شده از دوربین دوم عبور کند، ثبت تخلف صورت خواهد گرفت.

فرمانده راهور مشهد مقدس حرکت خودروهای سنگین در لاین سوم بزرگراه‌ها را تخلف دانست و تصریح کرد: به منظور رفع گره‌های ترافیکی چنانچه این خودروهای سنگین (اتوبوس و کامیون و تریلر) در این لاین حرکت کنند قطعاً ثبت تخلف صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از ثبت تخلفات در محدوده هسته مرکزی شهر بخصوص در محدوده میدان بیت المقدس خبر داد و گفت: از طریق دوربین‌های نظارت تصویری، ورودی‌های غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک و همچنین توقف‌های مسافرکش‌ها رصد می‌شود.

وی افزود: این طرح در نقاط حساس مانند میدان انقلاب و پایانه امام رضا(ع) و میدان گاراژدارها به سمت پلیس راه اجرا خواهد شد که هرگونه توقف برای سوار کردن مسافر در این محدوده‌ها و خارج از پایانه امام رضا(ع) تخلف محسوب و ثبت خواهد شد.

وی این کار را در جاده مشهد- قوچان و محدوده پلیس راه امام هادی نیز اجرایی دانست و اظهار داشت: ورود به خط ویژه اتوبوس و تاکسی نیز تخلف محسوب می‌شود و افرادی که تعدد رفتار خطرناک در رانندگی داشته باشند برابر دستور قضایی خودروی آن‌ها توقیف خواهد شد.

وی افزود: در گذشته و در راستای اجرای این طرح روزانه حدود ۱۴۰ نفر را به پلیس راهور احضار می‌کردیم که با توجه به اعمال قانون و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای متخلفان این تعداد به روزانه هفت تا هشت نفر رسیده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.