مشهد- همه ساله در آستانه سال نو مسؤولان در خصوص تامین میوه، آجیل شب عید، ذخیره سازی گوشت قرمز و سفید و همچنین نشر و توزیع اسکناس نو چنان خبرسازی کرده و با آب و تاب گزارش می‌دهند که گویی اتفاق عجیب و غریبی می‌خواهد بیفتد.

نگرانی و گلایه مردم از گرانی میوه، آجیل و گوشت در آستانه سال نو

قدس آنلاین-ابوالحسن صاحبی:این روزها یکی از دغدغه‌های هموطنان و صد البته مناطق محروم و دورافتاده، مسأله افزایش قیمت اقلام مورد نیاز خانواده‌هاست که یکی از بارزترین نمونه‌های افزایش قیمت‌ها را می‌توان در گرانی قیمت میوه و آجیل و گوشت مشاهده کرد، به گونه‌ای که قیمت بیشتر میوه‌ها و گوشت مرغ نسبت به گذشته، افزایش چشمگیری داشته است .

یک شهروند صالح آبادی در این باره می‌گوید: میوه در هر شرایطی در بازار فراوان است و صنف میوه فروشان برای اشتغال وکسب سود خود هم که شده، میوه عرضه می‌کنند. بنابراین مسؤولان باید هنر به خرج داده و گرانی بازار بدون حساب و کتاب را علاج کنند.

وی می‌افزاید: آقای وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسؤولان ! میوه در کشور فراوان است، اما بر اثر گرانی، مردم قدرت خرید آن را ندارند.

یک روستایی هم می‌گوید: باید دولت برای مناطق محرومی چون صالح آباد که بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، دست کم در ایام نوروز چاره‌ای بیندیشد زیرا در این منطقه از وجود میدان بار و نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و باغی خبری نیست و مردم مجبورند، هزینه‌های گزافی را پرداخت و خود را وامدار دیگران کنند تا شرمنده خانواده، خویشان ومیهمانان خود نباشند.

وی می‌افزاید : حذف میوه از سبد غذایی خانواده‌ها سلامت جامعه را تهدید می‌کند بنابراین باید سیاست‌های دولت برای کنترل قیمت میوه ضابطه مند باشد نه اینکه به بهانه‌هایی چون ایام عید، شب چله و بازگشت حجاج و عتبات عالیات قیمت برخی میوه‌ها یکشبه افزایش یابد.

یک کارمند صالح آبادی نیز می‌گوید: چندسالی است که توان مالی ام برای خرید میوه کاهش یافته و دایم فرزندانم برای چاشت مدرسه از من تقاضای میوه می‌کنند، اما به علت گرانی، شرمنده آن‌ها هستم و آن‌ها گرسنه و با کیف خالی روانه مدرسه می‌شوند که زجرآور است.

وی تصریح می‌کند : وقتی که میوه فروشان کرایه بار مسافت ۲۰۰ کیلومتری صالح آباد - مشهد و کرایه مغازه و سود حاصله و ضایعات را منظور می‌کنند، چه انتظاری می‌توان داشت که میوه در این شهر ارزان باشد ؟ و اتفاقاً میوه فروشان هم همین دلایل را در پاسخ به اعتراض خریداران یادآور می‌شوند که ما هم متضرر می‌شویم و سود چندانی نداریم.

وی خاطرنشان می‌کند : در عین حال دستگاه‌های نظارتی دولت باید در این حوزه دقیق تر عمل کنند تا تخلفی صورت نگیرد و میوه فروشان میوه هایشان را با قیمت دلخواه عرضه نکنند و مردم شاهد ثبات قیمت‌ها یا کمتر شدن نوسان قیمت‌ها بوده و طعم ارزانی و عدالت را بچشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.