قوچان-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قوچان از شهردار این شهر خواست با تعامل سایر ارگان‌های نظارتی به عنوان مدیریت شهری مکان وابزار ایمنی برای برگزاری چهارشنبه آخر سال را برای شهروندان قوچانی فراهم کند.

برنامه ریزی متولیان شهری برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال

علی آذری در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: یکی از آیین‌های ایرانی که سالیان طولانی درقلمرو فرهنگی ایران برگزار شده، مراسم چهارشنبه سوری است واین آیین به واقع نشان دهنده حوزه فرهنگ ایرانی است که برای نسل وفرهنگ جوانی جذاب است .

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر رسانه‌ها بدون توجه به این فرهنگ، توجه زیادی به خطرات آن داشته که سابقه نشان می‌دهد جوانان با وجود این همه گوش زد، با عصبانیت موضع گیری خصمانه داشته وبا ورود مواد شیمیایی منفجره و محترقه بدعت ‌های خطرناکی دراین روز گذاشته شده که نتیجه آن ایجاد حوادث بسیار زیاد و خطرناک و ایراد صدمات بدنی منتهی به جرح و فوت در سال‌های گذشته بوده؛ لذا نیاز است باتدبیر در این خصوص اقدام کرد وقبل از پاسخ کیفری برای این آیین در پی پاسخ‌های جایگزین فرهنگی و آموزشی پیشگیرانه باشیم.

آذری تصریح کرد: درشهرستان قوچان شهرداری موظف است با تعامل سایر ارگان‌های نظارتی به عنوان مدیریت شهری مکان وابزار ایمنی برای برگزاری چهارشنبه سوری ایمن در اختیار شهروندان مانند پارک نشاط قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.