مشهد- مدیرعامل اولین شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده در استان خراسان می‌گوید: در سال ۱۳۶۹با لیسانس الکترونیک دانش آموخته شدم و در سال ۱۳۷۲ با سرمایه ای در حدود ۳۰هزارتومان با سه نفر که یکی از آن‌ها همسرم بود کار را شروع کردم و در حدود ۶ سال طول کشید که کارهای تحقیقاتیمان به نتیجه رسید و آماده ارایه محصول در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات نیرودر بازار شدم.

عامل اساسی برای کارآفرینی سرمایه نیست/من با ۳۰ هزار تومان شروع کردم

قدس انلاین- رضاطلبی: مهندس محمدعلی چمنیان با بیان این که در سال ۷۸ با جذب ۲۰ نفر نیرو کار تولید را شروع کردم، ادامه داد: در سال ۷۸ کارگاهی ۵۰۰ متری در شهرک صنعتی احداث کرده و شروع به تولید محصول کردیم.

وی افزود: جالب این که در طول این ۶ سال با محدودیت فراوان تشکیل خانواده دادم، به طوری که در ابتدا حتی تلویزیون نداشتیم زیرا تمام درآمد و سرمایه را برمبنای این که پروژه به نتیجه برسد گذاشته بودیم.

وی می‌افزاید: داشتن سرمایه ممکن است تا حدودی زمان پیشرفت را تسریع کند اما عامل اساسی و بنیادین برای انجام یک کارآفرینی نیست، زیرا سرمایه نمی‌تواند به فرد ایده بدهد یا این که به او یاد بدهد که چگونه بازار را پیدا کند بلکه عامل اساسی برای کارآفرینی داشتن پشتکار، تلاش و پیگیری است.

تولید کننده و مدیر نمونه جوان کشورمعتقد است: برای شروع یک کار آفرینی بهتر است که ابتدا درمحیط‌های مشابه با نوع فعالیت مورد نظر به تجربه اندوزی پرداخت و با ویژگی‌ها و فن آن کار آشنا شد. همچنین برای کارآفرینی داشتن یک تیم کاری و مکتوب کردن آنچه که قصد اجرای آن را دارد بسیار مهم و راهبردی می‌باشد تا بداند که دقیقاً می‌خواهد چه کاری را انجام دهد.

وی با بیان این که در حال حاضر ۵۰۰ نفر در مجموعه او مشغول به کار هستند، تصریح می‌کند: بهترین لحظات برای من در طول این مدت کارآفرینی موقعی بوده است که کارکنانم لبخندی بر صورت داشته‌اند، به عبارتی از این که شاغل هستند و هدفی دنبال می‌کنند خرسند می‌شوم.

این کارآفرین عقیده دارد: دولت‌ها در سراسر جهان به صورت مستقیم وارد کارآفرینی نمی شوند، بلکه وظیفه اساسی آن‌ها ایجاد زیر ساخت‌هاست و یک بستر مناسبی را برای فعالیت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنند، متأسفانه کشور ما از حیث ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار در رتبه‌های بالای ۱۰۰ قرار گرفته است و این نشان دهنده آن است که دغدغه خاصی برای این موضوع در کشور وجود ندارد. دولت باید از کار آفرینان ریسک پذیر حمایت و پشتیبانی کند و با پوشش دادن به کارآفرینان قدیمی از آن‌ها بخواهد که کار آفرینان جدید و در آستانه ورود به این عرصه را یاری و همراهی نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.