یزد- مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: با مشاهده مجدد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دو منطقه از یزد، ۱۵ هزار پرنده معدوم شد.

۱۵هزار پرنده در یزد معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار یزد شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد بررسی وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان یزد که با حضور مسؤولان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه دستگاه های استان برای مقابله با این بیماری سرعت عمل خوبی داشته اند که این تجربه نشان داد آمادگی استان برای مدیرت بحران امیدوار کننده است.

سید محمد میرمحمدی به اهمیت آموزش همگانی مردم در خصوص این بیماری اشاره کرد و افزود: شایسته است به زودی متخصصان از طریق رسانه صدا و سیما ابعاد مختلف این بیماری و روش های مقابله با آن را برای مردم  شرح دهند تا مردم از ویژگی های این بیماری و مراقبت هایی که باید به عمل آورند مطلع شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در این جلسه اظهار داشت: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که تلفات بالایی در انواع طیور دارد، در دو نقطه از شهرستان یزد مشاهده شده است.

علی‌اکبر حدادزاده گفت: این بیماری در هفته گذشته برای نخستین بار در استان یزد در منطقه حسین‌آباد ریسمانی و روزشنبه نیز در بلوار صابر یزدی مشاهده شد.

حدادزاده افزود: عملیات معدوم سازی تمام پرندگان، طیور، مرغ و ماکیان از کانون بیماری به شعاع یک کیلومتر انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد منطقه پاکسازی شده و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد اما لازم است مردم توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند.

حدادزاده افزود: بیش  از ۱۵ هزار پرنده در این مناطق معدوم و منطقه از وجود این بیماری پاک‌سازی شده است.

وی گفت: این بیماری خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی نداشته و با مشارکت مردم و توجه به توصیه‌های بهداشتی به راحتی  نسبت به کنترل این بیماری می توان اقدام کرد و مردم برای کنترل این بیماری در استان یزد مشارکت جدی داشته باشند..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.