سمنان- همایش روز قشر بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی حوزه بهداشت و درمان، سپاه و بسیج و اعضای خانواده بزرگ جامعه پزشکی این استان در دامغان برگزار شد.

همایش روز بسیج جامعه پزشکی در دامغان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در این مراسم در محل تالار منوچهری مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند، بسیج مختص قشر خاصی نیست، همه آنانکه در دل عشق به بسیج و اراده خدمت به مردم و جامعه اسلامی را دارند بسیجی هستند.

مجتبی سعادتی با بیان اینکه در طول دوران پرافتخار دفاع مقدس ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک به عنوان شاخص جامعه بهداشت و درمان کشور به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: حماسه‌آفرینی‌های پزشکان، پرستاران، امدادگران و اعضای جامعه پزشکی بخش قابل توجهی از تاریخ دفاع مقدس ما است، احداث بیمارستان‌های صحرایی فراوان و ثبت انجام بیش از ۱۰۰هزار عمل جراحی در طول ۸سال جنگ تحمیلی در این مراکز درمانی گواهی بر این افتخارآفرینی است.

وی با تأکید بر اینکه همانگونه که رهبرمان فرمودند گفتمان بسیج باید در بین همه اقشار جامعه از پزشک و پرستار، هنرمند و روحانی، استاد و دانشجو، مهندس و کارمند، کارگر و کاسب، گسترش یابد، تصریح کرد: پایه‌های اصلی حرکت بسیج در مسیر الهی خود شناخت صحیح دوست و دشمن و حرکت بر محور ولایت است، آنچه راه درست را در بحبوحه دسیسه‌ها و فتنه‌ها مشخص می‌کند، بصیرت است.

معاون سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه گردهمایی بزرگ خانواده بسیج جامعه پزشکی با هدف ارج نهادن به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های این قشر در طول دوران دفاع مقدس برگزار شده است، گفت: شاخص‌های سلامت در سطح استان سمنان شرایط مطلوبی دارد و فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کرده کرده است.

اسحاق هراسانیان با اشاره به اینکه نجات یک نفر اجری عظیم در پیشگاه حضرت حق دارد، اضافه کرد: توانمندی‌های بسیج جامعه پزشکی و خانواده نیک‌اندیش بهداشت و درمان می‌تواند نقش مهمی در کاهش محرومیت‌ها و خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه به ویژه روستائیان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.