گرگان- رئیس مجمع نمایندگان گلستان گفت: استان ظرفیت های فراوانی در نیروی انسانی دارد با این حال مشکلات مالی باعث شده که حتی یک روزنامه گلستانی در استان فعال نباشد.

مشکلات مالی سد بزرگ بر سر راه فعالان رسانه ای گلستان است

به گزارش قدس آنلاین، رامین نورقلی پور صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری گلستان که با حضور صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان تشکیل شد، به نبود ارگان رسانه ای در استان اشاره و اظهار کرد: گلستان با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان نیروی انسانی، روزنامه ای مخصوص استان ندارد.

وی دلیل این امر را ناتوانی در تأمین هزینه ها دانست و گفت: فعال نبودن صنایع بزرگ در گلستان به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین درآمد نشریات از محل آگهی ها، نقش زیادی در فقدان انگیزه برای انتظار روزنامه دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گلستان واگذاری آگهی های دولتی به نشریات استان را سبب ایجاد انگیزه بیشتر در مدیران مطبوعات برای انتشار روزنامه عنوان کرد.

وی همچنین قطع بیمه بسیاری از فعالان فرهنگی در بخش های خبری، قرآنی و فرهنگ و هنر را از مشکلات فعالیت رسانه ای در استان دانست و گفت: مشکلات زیادی برای این قشر کم درآمد اما تأثیرگذار جامعه ایجاد شده است.

نورقلی پور ادامه داد: چاپخانه مدرن در گلستان وجود ندارد و حمایت مدیران استان از علاقه مندان به احداث این چاپخانه می تواند بخش عمده ای از مشکلات و کمبودهای مرتبط با چاپ و نشر استان را برطرف کند.

گفتنی است صالحی امیری بامداد دوشنبه به استان سفر کرد و بناست علاوه بر حضور در شورای اداری استان، در آیین اختتامیه جشنواره های قرآن و عترت این استان و همچنین رونمایی از دانشنامه گلستان شرکت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.