نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه از عدم حضور بی‌سابقه نامزدهای سوسیالیست و جمهوری‌خواه این کشور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آتی و دوئل نهایی لوپن و ماکرون خبر داد.

لوپن و ماکرون دوئل‌کنندگان نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

به گزارش «قدس آنلاین»،  نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه «کانتر سوفر» برای روزنامه فرانسوی فیگارو حاکی از آن است که «فرانسوآ فیون» نامزد جناح راست فرانسه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از گردونه رقابت‌ها حذف خواهد شد.

براساس این نظرسنجی، فرانسوآ فیون در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از سایر رقبای خود شکست خورده و از گردونه رقابت‌ها حذف خواهد شد و «مارین لوپن» رهبر حزب راست جبهه ملی و «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل انتخابات با کسب به ترتیب ۲۷ و ۲۵ درصد آراء به دور دوم راه خواهند یافت و به دوئل نهایی خواهند پرداخت.

بنابر اعلام این مؤسسه نظرسنجی، برای نخستین بار نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ شگفت‌انگیز و جالب توجه خواهد بود چرا که هیچیک از نامزدهای حزب سوسیالیست و جمهوری‌خواه در دور دوم انتخابات حضور نخواهند داشت و این در تاریخ انتخابات فرانسه امری بی‌سابقه است.

انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه طی روزهای ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ۹۶) و ۷ ماه می ۲۰۱۷ (۱۷ اردیبهشت ۹۶) برای تعیین سکان‌دار بعدی کاخ الیزه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.