کرباسی گفت: به بهانه تنظیم بازار و متعادل کردن قیمت حبوبات، نخود، لپه و عدس به مقدار فراوان وارد کردند اما این کالاها با قیمت تولید داخلی به فروش می رسد

واردات فراوان حبوبات نیز، قیمت ها را پایین نیاورد

به گزارش قدس آنلاین، عباس کرباسی، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان داشت: خریدهای مردم بسیار کاهش یافته است و روز به روز نیز بدتر می‌شود، سال‌های پیش در اوایل اسفند خرید از بنکداران رونق داشت و ادارات نیز برای کارمندانشان سبد کالا تهیه می کردند اما الان خبری از خرید حتی خرید شب عید شرکت ها وجود ندارد.

وی افزود: همکاران من در خیابان خیام، و مولوی بیکار هستند و هیچ فروشی هم ندارند. کسانی هم که خریدی دارند از بنکداران خریدهایشان را تهیه نمی کنند بلکه اقلام خود را از فروشگاه های خارجی و زنجیره ای تهیه می نمایند.

کرباسی در رابطه با قیمت اجناس گفت: تصور می کردیم که با کاهش تعرفه واردات قیمت حبوبات کاهش یابد اما به بهانه تنظیم بازار و متعادل کردن قیمت حبوبات، عدس، لپه و نخود به مقدار فراوان وارد کردند اما هم اکنون آن‌ها را با قیمت مشابه کالاهای ایرانی در بازار عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران خاطرنشان کرد: برخی کارخانه‌ها نیز بدون هیچ گونه دلیلی بر روی قیمت اجناس خود کشیده اند، از جمله این کالاها آبمیوه است که ۳۰ درصد گران شده است و این گرانی به ضرر مصرف کننده است و هیچ کس هم نیست که بر روی این گرانی‌های بدون دلیل نظارتی داشته باشد.

منبع: نسیم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.