بجنورد- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برخی از موسسات سوادآموزی حق الزحمه آموزش دهندگان را به طور کامل پرداخت نمی کنند که دراین زمینه با متخلفین برخورد می شود.

با موسسات سوادآموزی متخلف در خراسان شمالی برخورد می شود

مهدی مودی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به اینکه ۳۰ موسسه در استان برای سوادآموزی فعالیت می کنند، اظهارکرد: برای نظارت بیشتر، عملکرد موسسات سوادآموزی بررسی می شود درهمین راستا موسسات باید پرداخت هایشان را به ادارات شهرستان ارسال کنند تا با بررسی دقیق تر با موسساتی که قوانین را رعایت نکردند برخورد شود.

وی افزود: بعد ازبررسی اگر موسسه ای تخلف کرده باشند برای سال تحصیلی آینده دیگر با آن موسسه همکاری نخواهیم داشت.

مودی با بیان اینکه یک ریال در استان از سرانه موسسات برداشته نمی شود و صددرصد به موسسات پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: موسسات مجازند فقط ۶۷/۱۶ درصد حق بیمه ، ۳ درصد مالیات و ۵ درصد حق مدیریت را برداشت کنند و مابقی را به آموزش دهنده پرداخت کنند.

وی یادآور شد: دو موسسه سوادآموزی به نمایندگی از استان فردا در جلسه کشوری برای بررسی موانع و مشکلات برون سپاری و سرانه سال ۹۶ حضورپیدا می کنند تا فرآیند برون سپاری در سال آینده تسهیل شود.

مودی تصریح کرد: بدهی آموزش و پرورش به موسسات سوادآموزی استان ۲۶۰ میلیون تومان است که تا پایان سال تمام بدهی ها پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.