بجنورد- رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی از احداث کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیماران سرطانی با حمایت خیرین در استان خبر داد.

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیماران سرطانی در خراسان شمالی احداث می شود

سیدحمید حریری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: زمین مورد نظر برای احداث این کلینیک اخذ شده و به زودی با حضور تمام خیرین استان کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث این کلینیک یکی از طرح های مهم انجمن عطوفت در استان است، اظهار داشت: احداث این کلینیک در سطح گسترده ای از قبیل احداث همراه سرا، سالن همایش و آموزش، آمفی تئاتر و کلینیک رادیوتراپی پیش بینی شده است که امیدواریم با حمایت استاندار، امام جمعه، نهادهای حمایتی، مردم و خیرین به این مهم در استان دست یابیم.

وی در ادامه نیز گفت: تجهیز و راه اندازی بخش تشخیص و درمان سرطان در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بوده نیز به زودی در این بیمارستان افتتاح می شود.

حریری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش پرتو درمانی در این بیمارستان تجهیز و دستگاه شتاب دهنده نیز نصب شده و دوبار مورد آزمایش قرارگرفته است و برای دریافت تایید نهایی یک بار دیگرمورد آزمایش قرار می گیرد.

وی افزود: دستگاه شتاب دهنده خطی موجود در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد با انرژی پایین است و به یک دستگاه مکمل آن با انرژی بالا نیاز داریم که برای خرید این دستگاه به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: به یک دستگاه دیگر به نام سی تی سی می لاتور که نقطه زن و محل تومور را تشخیص می دهد نیاز داریم که تهیه این دستگاه ۳ میلیارد تومان هزینه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.