قم- یکی از مراجع عظام تقلید با ضروری خواندن برگزاری یادواره های شهدا گفت: چنین بزرگداشت‌هایی برگزار می‌شود تا خانواده‌های آنها کمبود و فقدان عزیزان خود را احساس نکنند.

برگزاری یادواره شهدا برای جبران کمبود فقدان این عزیزان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی صبح دوشنبه در دیدار جمعی از اعضای ستاد یادواره شهدای منطقه پردیسان با اشاره به مقام شهادت افزود: ‌باید حق این مقام ادا شود، شهید در راه خدا دارای مقام والایی است و باید مراقب باشیم که حق شهدا از بین نرود و به خانواده‌های آنها بی‌حرمتی نشود.

این مرجع تقلید یادآور شد: اگر در کشور امنیت پا برجاست از برکت خون این بزرگان است. شهدا خون خود را دادند تا در راحتی و آسایش باشیم.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن بیان کرده از شهدا سؤال می‌شود که خدا با شما چگونه رفتار می‌کند و پاسخ می‌دهند پروردگار خیر را نصیب بندگان می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه در دوران گذشته طلاب سرمایه علمی را به کار می‌بردند، گفت: مجالس براساس محتوای علم اداره می‌شد، سؤال می‌کردند و جواب می‌دادند. اکنون روزگار تغییر کرده و به جای آن بحث‌ها مباحث دیگر در زمینه اینکه برای کدام گروه هستید مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حق دیگران تصریح کرد:‌ از سلمان سؤال شد چه کاری انجام دادی که به این مقام رسیدی، در پاسخ گفت حق دیگران را ادا کردم. باید در حوزه مراقب باشیم و حق هر شخصیتی را مطابق آن فرد ادا کنیم، زیرا حوزه مرکز ثقل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.