ساری- باغداران مازنی در اعتراض به واردات پرتقال از کشورهای ترکیه و مصر همراه با وانت های پرتقال مقابل سازمان جهاد کشاورزی مازندران تجمع کردند.

باغداران مازنی نسبت به واردات پرتقال اعتراض کردند

به گزارش قدس آنلاین، صبح روز گذشته باغداران و فروشندگان مازندرانی پرتقال مقابل سازمان جهاد کشاورزی این استان تجمع و به واردات پرتقال اعتراض کردند.

این تجمع در حالی رخ داده که پاییز امسال سرما باعث شد بخش بزرگی از مرکبات تولید شده در باغ های شمالی استان از بین برود و نگرانی هایی برای تأمین میوه شب عید ایجاد شود. اما باغداران مازنی با وانت هایی پر از پرتقال مقابل سازمان جهاد کشاورزی این استان تجمع کردند و عملا نشان دادند که توان تأمین پرتقال شب عید را دارند.

این اعتراض در حالی صورت گرفت که شب گذشته نیز قائم مقام معاون امور بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی در گفتگوی ویژه خبری از واردات این میوه خبر داد و گفت: ۲۵ هزار تن پرتقال برای تأمین میوه شب عید از مصر وارد می شود.

مهدی کاظم نژاد به تقاضا برای پرتقال و مرکبات جنوب اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت ها باعث شد تا برای حمایت از مصرف کننده، مرکبات جایگزین وارد بازار کنیم.

وی همچنین وعده داد که اگر تولیدکننده ای وجود داشته باشد که نگران فروش مرکبات خود است، دولت آن را خواهد خرید.

کاظم نژاد همچنین به وجود انبارهای پرتقال اشاره کرد و گفت: کسانی که انبارهای خود را از پرتقال انباشته اند، باید آن را وارد بازار کنند تا به مردم مجبور نشوند میوه گران بخرند.

با این حال قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز در این برنامه به وجود ۱۲۰هزار هکتار باغ مرکبات در مازندران اشاره کرد و گفت: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تا ۱۰ روز پیش واردات مرکبات را انکار می کردند.

وی گفت: سازمان تعاون روستایی با نخریدن به موقع پرتقال ضربه بزرگی به تولیدکنندگان مرکبات وارد کرد.

عنایت الله بیابانی به حمایت نکردن دولت از باغداران مازندرانی اشاره کرد و گفت: دولت در حالی پرتقال درجه یک مازندران را ۸۵۰ تومان قیمت گذاری کرده که همین کیفیت پرتقال جنوب دربازار کیلویی ۹ هزار تومان خرید و فروش می شود.

وی با بیان اینکه نیاز شب عید بیشتر از ۱۰۰ هزار تن نیست و تنها باغداران جنوبی امکان تأمین ۲ میلیون تن مرکبات دارند، گفت: با وجود این حجم پرتقال در کشور چرا دولت مرکبات مورد نیاز را وارد کرده است.

بیابانی تولید پرتقال امسال را بسیار بیشتر از سال گذشته عنوان کرد و گفت: با این حال نگران افزایش تولید بودیم که سرما باعث خسارت به باغداران شد.

وی تأکید کرد: پرتقال از ترکیه وارد می شود در حالی که سرما باغ های این کشور را هم دچار خسارت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.