بجنورد- مدیر کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، سیمای فرهنگی خراسان شمالی را در نشست با سرمایه گذاران ایرانی مقیم آلمان تشریح کرد.

سیمای فرهنگی خراسان شمالی برای سرمایه گذاران ایرانی مقیم آلمان تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی؛ محمد سویدانلویی فرهنگ و تمدن غنی خراسان شمالی را مشخصه بارز و ویژگی شاخص این استان عنوان کرد .

وی که در معیت استاندار خراسان شمالی و هیاتی متشکل از مدیران و فعالان بخش خصوصی به کشور آلمان سفر کرده است در جلسه با سرمایه گذاران ایرانی ساکن در آلمان به ترسیم سیمای فرهنگی خراسان شمالی پرداخت.

وی با دعوت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران ایرانی و آلمانی به منظور سرمایه گذاری و توسعه استان، خراسان شمالی گفت: امنیت مهمترین رکن ثبات یک منطقه و شرط لازم جهت حضور سرمایه گذار در یک منطقه است و الحمدلله خراسان شمالی از این شاخصه به خوبی برخوردار است .

سویدانلوئی افزود: خراسان شمالی با ۵۰ دانشگاه و بیش از ۵۰ هزار دانشجو ظرفیت خوبی را در حوزه فرهنگ و متخصصین علمی دارد.

وی ثبت جهانی موسیقی بخشی ها را یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد.

سویدانلوئی همچنین با اشاره به سابقه تمدنی ۱۱ هزار ساله استان گفت: تا کنون ۵ کاوش باستان شناسی بین المللی در استان انجام شده و با توجه به ظرفیتهای فوق و عبور سالیانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر از این استان قابلیتهای خوبی را در حوزه ایجاد هتلینگ و مراکز تفریحی و خرید دارا است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همچنین از وجود روستاهای هدف گردشگری و مناطق نمونه و ظرفیتهای بی شمار اکوتوریستی بعنوان ظرفیتهای مهم سرمایه گذاری اشاره کرد.

سویدانلوئی همچنین در حوزه صنایع دستی استان گفت: گلیم و سفره کردی از شاخص ترین صنایع دستی استان در حوزه دست بافته های داری بوده و این آمادگی را داریم تا با دعوت از تجار و بازرگانان کشور آلمان و برگزاری جلسه ای مشترک زمینه های همکاری مشترک و رونق این بخش را دنبال کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.