گرگان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه نجات از آسیب های فراوان زندگی ماشینی بازگشت به قرآن و عترت است و لازم است برای خروج از چالش های اجتماعی استفاده از مبانی معرفتی و انسان شناسی قرآن را در دستور کار قرار دهیم.

بازگشت به قرآن راه نجات از زندگی ماشینی است

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا صالحی امیری ظهر دوشنبه در آیین پایانی جشنواره ها و هفته قرآن و عترت گلستان بازگشت به قرآن و عترت را راه نجات از آسیب های فراوان زندگی ماشینی دانست و اظهار کرد: برای رفع بخش عمده چالش ها و معضلاتی که در جامعه گرفتار آن هستیم، لازم است استفاده از قرآن در مبانی معرفتی و انسان شناسی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حل مشکلات و آسیب های اجتماعی توسل به قرآن است، گفت: مبنای اصلی و برنامه محوری وزارت ارشاد، حرکت به سمت ساختن جامعه ای مبتنی بر ارزش های اسلامی با تکیه بر گفتمان های قرآنی است.  
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ضرورت تلاش برای انتقال مفاهیم قرآنی اشاره کرد و گفت: آشتی با قرآن باید بخش مهم رویکردها در آینده باشد و راه رسیدن به آن، تعریف زبان جدید برای انتقال مفاهیم قرآنی است.
وی تصریح کرد: بهره مندی از شعر، ادبیات، موسیقی و فیلم با تولید آثار مناسب و پرمحتوا، گونه های متنوع و بخشی از زبان های جدید توسعه فرهنگ قرآنی برای انتقال به جامعه به خصوص نسل جوان است.

صالحی امیری گفت: گسترش استفاده از سبک زندگی مبتنی بر قرآن ضروری است و این سبک زندگی باید در همه بخش ها مانند بازار، تجارت، اقتصاد و سیاست نمایان باشد.

وی با بیان اینکه تولید آثار فرهنگی پرمحتوا می تواند به گسترش و نفوذ هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی کمک کند، افزود: حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ارشاد باید به هم کمک کنند تا گفتمان قرآنی بیش از پیش در جامعه گسترش پیدا کند.

صالحی امیری گفت که اگر قرار است پلیدی ها و زشتی ها از کشور دور شود باید به اکسیر نجات بخش قرآن توسل بجوییم و ادامه داد: کمک به توسعه فعالیت های قرآنی یکی از راه های رسیدن به این هدف است.

وی ادامه داد: هم اینک بیش از ۵ هزار موسسه قرآنی در کشور مشغول فعالیت هستند که نیمی از آنها به صورت مستقیم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می شود.
در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره های قرآن و عترت گلستان تقدیر شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.