استاندار اصفهان گفت: تغییر فرماندار اصفهان به توصیه یا فشار گروه یا افرادی انجام نشد بلکه با توجه به شرایط امنیتی، سیاسی و اقتصادی انجام شد.

تغییر فرماندار اصفهان با توجه به شرایط امنیتی، سیاسی و اقتصادی انجام شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرماندار اصفهان اظهارکرد: طی۳ سال و نیم گذشته هر جا تغییری داده شد بنا بر مصلحت بود و در ارتباط با فرمانداری اصفهان نیز تا ۲ ماه گذشته معتقد بودم که باید فرماندار به کار خود ادامه دهد اما از حدود یک ماه قبل به این نتیجه رسیدم که مصلحت اصفهان این است که تغییراتی در فرمانداری آن به وجود آید.

وی تاکید کرد: تغییر فرماندار اصفهان با تصمیم نهایی من انجام شد و البته در هر زمانی که صورت می‌گرفت، برخی اعتراض می داشتند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: وزیر کشور تذکر داده اند که فرماندار سابق اصفهان باید در استانداری اصفهان به خدمت گرفته شود.

زرگرپور ادامه داد: از روزهای آغازین فعالیت من در استانداری اصفهان توصیه ها، فشارها و درخواست ها بسیار زیاد بود اما مبنای کار من این بوده که در هر زمانی نگاه مصلحتی نسبت به استان داشته باشم و به همین دلیل برخی از ما گلایه مند هستند.

وی با اشاره به اینکه همه فرمانداران و استانداران موظف به اجرای سیاست‌های دولت هستند، گفت: اینکه در خبر ساعت ۱۲ شب گذشته گفته شد «عزل فرماندار اصفهان» تیتر بسیار غلطی بود زیرا در این استان فقط  جا به‌جایی صورت گرفته است.

شناخت منطقه وسیع اصفهان در زمان نزدیک به ایام انتخابات کار مشکلی است

در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: هیچ کدام از مسؤولان و سیاسیون استان اصفهان از تغییر فرماندار در این زمان راضی نبودند و امیدوارم تصمیمی که گرفته شده، به مصلحت باشد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه عادل کسی است که مردم جز به نیکویی از او یاد نکنند، پیرامون شخصیت فضل‌الله کفیل بیان کرد: او غیر از انجام وظیفه و اطاعت از قانون به هیچ چیز نظر نداشت، خطی و حزبی نبود و عین اعتدال بود.
وی در رابطه با فرماندار جدید اصفهان نیز خاطرنشان کرد: رضوانی هم بهترین گزینه برای جایگزینی ایشان بوده‌ ولی تعریف در زمان مسئولیت نیست و باید در عمل از ایشان ببنیم، انتخابات نزدیک است و فرماندار سابق باید تجربیات خود را در اختیار رضوانی بگذارد..

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: البته شناخت منطقه وسیع اصفهان در زمان نزدیک به ایام انتخابات کار مشکلی است.

وی با اشاره به سخنی از امام صادق (ع) که فرمودند: «کسی که متولی کار مردم شده و درب را برای مردم باز گذارد خداوند واجب کرده که این فرد در روز قیامت ترس و وحشتی نداشته باشد»، گفت: فرماندار سابق اصفهان برای سربلندی این شهر از هیچ تلاشی فروگذار نبود و هیچ کدام از مسؤولان و سیاسیون استان اصفهان از تغییر فرماندار در این زمان راضی نبودند اما امیدوارم تصمیمی که گرفته شده، به مصلحت باشد.  

گفتنی است در پایان این مراسم «احمد رضوانی‌نائینی» به‌عنوان فرماندار جدید اصفهان معرفی و با حکم استاندار اصفهان «فضل‌الله کفیل» فرماندار سابق به عنوان مشاور عالی و دستیار ویژه استاندار اصفهان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.