اصفهان- معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با ابراز نگرانی از بیکاری و پایین‌بودن نرخ مشارکت زنان در امور اقتصادی، تاکید کرد: شاخص بیکاری در میان زنان در شأن این قشر نیست.

شاخص بیکاری در میان زنان در شأن آنها نیست

به گزارش قدس آنلاین، شهین‌دخت مولاوردی ظهر دوشنبه در نخستین همایش ملی «جایگاه زنان در کارآفرینی و توسعه پایدار» گفت: یکی از مباحث اصلی توسعه کشور بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌ها و استعدادها و نیروی انسانی هر جامعه‌ای استو اگر فعالیت زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه  نادیده گرفته شود باعث ایجاد اختلال در نظام اجتماعی و فرهنگی می شود.

وی خبر از تدوین بسته حمایتی زنان شاغل در آینده ای نزدیک داد و افزود: در این بسته حمایتی تسهیلاتی همچون ساعات کار منعطف و شناور وراه‌اندازی دوباره مهدکودک‌ها در مجاورت ادارات دیده شده تا زنان شاغل با کم‌ترین دغدغه بتوانند نقش‌های چندگانه خود را ایفا کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه نرخ بیکاری دانش‌آموختگان مرد ۹.۱۲ درصد و نرخ بیکاری دانش‌آموختگان زن بسیار بالاتر از این مقدار است، اظهارکرد: توانمندسازی اقصادی زنان به عنوان موضوع یکصد و شصت و یکمین اجلاس کمیسیون مقام زن در اسفند ماه سال جاری مطرح شد و در این راستا به توانمندسازی اقتصادی زنان روستایی توجه ویژه‌ای شده است.

وی با ابراز نگرانی از بیکاری و پایین‌بودن نرخ مشارکت زنان در امور اقتصادی، تاکید کرد: شاخص بیکاری در میان زنان در شأن این قشر نیست.

مولاوردی اضافه کرد: امروزه وضعیت بازار کار برای زنان به گونه‌ای است که اکثریت متقاضیان کار به بخش غیررسمی اشتغال سوق داده می‌شوند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی تصریح کرد: یکی از عناصر محوری رشد و توسعه کشور حلقه اتصال میان آموزش و اشتغال است اما متأسفانه هنوز این اتصال ایجاد نشده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: با توجه به وضعیت جامعه و تقاضاهایی که به حق ایجاد شده است، «دختران فارغ‌التحصیل» و «زنان سرپرست خانوار» را باید در اولویت اشتغال قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.