خرم آباد- نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: نماز جمعه مهمترین پشتوانه امروز نظام اسلامی است و ائمه جماعات باید مردم را نسبت به حضور در نماز جمعه دعوت کنند.

ائمه جماعات باید مردم را نسبت به حضور در نماز جمعه دعوت کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌ الله سید احمد میرعمادی ظهر دوشنبه در گردهمایی ائمه جماعات شهرستان خرم‌آباد بر لزوم ایجاد هسته‌ های مقاومت در مساجد تاکید کرد و اظهار داشت : ائمه جماعات وظیفه دارند هسته‌های مقاومت قرآنی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی را در مسجد ایجاد کنند.

وی مسجد را پایگاه امام جماعت دانست و افزود: حضور منظم و زودهنگام امام جماعت در مسجد و گفتگو با مردم یک ضرورت است لذا ائمه جماعات باید امام جماعت بودن را شغل اصلی خود بدانند.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: برپایی نماز جماعت در مساجد باید برای تمام ائمه جماعات اصل باشد و امام جماعت با حضور منظم و زودهنگام خود به مساجد پاسخگوی سؤالات مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی‌ از انتظارات مردم از ائمه جماعات ادای با کیفیت نماز و قرائت صحیح نماز است، عنوان کرد: انتظار مردم این است که اقامه نماز جماعت بصورت سه وعده در مساجد باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر باز بودن درب مسجد برای مردم در وقت نماز، تصریح کرد: جذب جوانان از دیگر وظایف ائمه جماعات است زیرا مسجدی که جوان نداشته باشد روح، نشاط و پویایی ندارد.

آیت‌ الله میرعمادی شناخت و جویا شدن از احوال نمازگزاران را از دیگر وظایف ائمه جماعات دانست و گفت: اگر طلبه‌ ها نماز جماعت را به‌صورت سه وعده بخوانند مردم آن محل آن طلبه را در سطح بالا احترام و تکریم می‌کنند.

وی مهمترین مسئولیت امام جماعت را مسئله اقامه نماز دانست و افزود: دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر وظایف ائمه جماعات در مسجد است.

آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: لازم است که سازمان تبلیغات اسلامی جلسات گردهمایی ائمه جماعات را به‌ صورت فصلی برگزار کند و از پیشنهادات و راهکارهای ائمه جماعات استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.