فرقی نمی کند تبلیغات در فضای مجازی باشد یا واقعی باشد؛ هرچه مصداق تبلیغات پیش از موعد باشد خلاف است و در درجه اول دستگاه اجرایی بایستی با آنها برخورد کند و در درجه بعدی هم در هنگام بررسی ها قطعا شورای نگهبان این امر را مد نظر قرار خواهد داد.

هیئت‌های نظارت استان فعال شده‌اند/ رصد تخلفات انتخاباتی از هم‌اکنون/ توجه به تبلیغات زودهنگام نامزدها در بررسی صلاحیت‌ها

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با"قدس آنلاین" در خصوص فعالیت های زود هنگام انتخاباتی از طریق ایجاد کانال تلگرامی و صفحات تبلیغاتی در فضای مجازی گفت: اگر  هر کدام از این فعالیت ها، مصداق تبلیغات زود هنگام باشند طبق قانون با آنها برخورد می شود.

وی افزود: در واقع دستگاه های مجری و نیروی انتظامی طبق قانون می توانند با آن برخورد کنند و شورای نگهبان هم اگر  در این قالب باشد می تواند هنگام دریافت صلاحیت ها این مسئله را مد نظر قرار دهد.
کدخدایی اظهارداشت:فرقی نمی کند تبلیغات در فضای مجازی باشد یا واقعی باشد؛  هرچه مصداق تبلیغات پیش از موعد باشد خلاف است و در درجه اول دستگاه اجرایی بایستی با آنها برخورد کند و در درجه بعدی هم در هنگام بررسی ها قطعا شورای نگهبان این امر را مد نظر قرار خواهد داد.
وی در باره اینکه آیا مصادیق تخلف مشخص هست که بتوان طبق آن برخوردهای لازم صورت گیرد نیز توضیح داد: آن چیزی که در قانون وجود دارد  و در قانون انتخابات است استفاده از امکانات دولتی و به صورت مطلق هم تبلیغات زود هنگام است، قانون خیلی در این موارد شفاف نیست ولی مصادیق کلی و عمومی را ذکر کرده است.
سخنگوی شورای نگهبان در عین حال در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه ورود نظارتی شورای نگهبان به انتخابات چگونه خواهد بود؟ از کی شروع میشود و روند نظارت چگونه خواهد بود، بیان داشت:روند نظارت استانی و شهرستانی و بخش ها که در حال حاضر شکل گرفته است و آنها هم بعد از ثبت نام ها قطعا اینگونه فعالیت ها را مد نظر قرار می دهند  و موضوع در هیئت نظارت استانی و بعد هم در هیئت مرکزی مورد بحث قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه تیم نظارتی انتخاباتی شورای نگهبان در استانها و در سطح محلی متشکل از چه گروه هایی است، اظهارداشت:هیئت نظارت شورای نگهبان متشکل از هیئت های مردمی و توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات  در استانها، شهرستانها و بخش ها انتخاب شده اند  که مسلما برای هر دوره از انتخابات افرادی انتخاب و  وظایف خود را انجام می دهند.
کدخدایی اعلام کرد: در حال حاضر هیئت های نظارت استانی انتخابات انتخاب شده اند  و در حال فعالیت هستند و قطعا رصد تخلفات از هم اکنون در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.