استان ها -اصفهان: فرماندار اصفهان به دستور استاندار از سمت خود برکنار شد تا در ماه های پایانی عمر دولت یازدهم و برگزاری انتخابات پیش رو سکان هدایت این نهاد سیاسی و امنیتی به دست فرد دیگری سپرده شود.

نمایندگان مجلس و امام جمعه اصفهان به تغییر فرماندار واکنش نشان دادند

به گزارش قدس آنلاین، هر چند که استاندار اصفهان معتقد است تغییر فرماندار این کلانشهر رارتباطی به توصیه یا فشار گروه های سیاسی و یا انتخبات ندارد اما نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به قدس آنلاین اظهار کرد که این موضوع صحت نداشته و این اقدام را با توجه به عملکرد فرماندار حرکتی نادرست تلقی می کند.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار اصفهان تغییر فرماندار را به دلیل شرایط امنیتی، سیاسی و اقتصادی و به مصلحت این شهرستان عنوان  کرد و بیان کرد: همه فرمانداران و استانداران موظف به اجرای سیاست‌های دولت هستند.

زرگر حتی با موضع گیری نسبت به رسانه ها در این مراسم بیان کرد: «عزل فرماندار اصفهان» تیتر غلطی بود  که در برخی رسانه ها منتشر شد.

تغییر فرماندار حرکت نادرستی بود

حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به اینکه از مدت ها قبل بحث تغییر استاندار و فرماندار اصفهان در محافل مطرح بود، اظهار کرد: گروهی از جریانات سیاسی در اصفهان در خصوص تغییر استاندار و فرماندار اصفهان به دولت فشار آورده بودند و دولت نیز تصمیم بر تغییر استاندار اصفهان را گرفته بود اما وقتی با واکنش مردم، علما و بزرگان اصفهان در خصوص علت تغییر استاندار مواجه شد از این تصمیم صرف نظر کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این جریانات سیاسی زمانی که با تغییر نکردن استاندار مواجه شدند، تمام توجه خود را به سمت فرماندار معطوف کردند.

وی گفت: استاندار اصفهان پیش از برای عزل و نصب مدیران ۴ معیار اعتدال، تخصص، کارآمدی و اهل تعامل بودن را مطرح کرده بود و فرماندار اصفهان را دارای این ۴ معیار می دانست.

حجت الاسلام سالک ادامه داد: اما استاندار اصفهان در صحبت های خود در مراسم تودیع و معارفه فرماندار اصفهان مصالح سیاسی، امینتی و اقتصادی را دلیل تغییر فرماندار عنوان کرد.

باید تحمل می کردند

وی با اشاره به اینکه من این تغییر را حرکتی سیاسی و نادرست می دانم، گفت: در شرایطی که به انتخابات نزدیک می شویم و هیات های نظارت بر انتخابات و هیات های اجرایی انتخابات شکل گرفته و نام نویسی ها در حال آغاز شدن است و فرماندار سابق همه هماهنگی های لازم را انجام داده است، تصمیم گیرندگان این تغییر حداقل تا پایان انتخابات تحمل می کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد فرماندار سابق اصفهان افزود: فضل الله کفیل فردی متدین، مردمی، ولایتمدار و مسلط بر کارش بود.

وی با بیان اینکه از استاندار درخواست کردم تا از این نیروی انقلابی در جایگاه مناسبی استفاده کند، خاطرنشان کرد: وی به عنوان مشاور عالی و دستیار ویژه استاندار انتخاب شد.

هیچ یک از مسئولان اصفهان از تغییر فرماندار راضی نبودند

تغییر فرماندار اصفهان در آستانه انتخابات همچنین موجب موضع گیری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان شد.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد به عنوان یکی از مخالفان این اقدام توسط استاندار بیان کرد: هیچ کدام از مسؤولان و سیاسیون استان اصفهان از تغییر فرماندار در این زمان راضی نبودند و امیدوارم تصمیمی که گرفته شده، به مصلحت باشد.

وی یادآوری کرد: شناخت منطقه وسیع اصفهان در زمان نزدیک به ایام انتخابات کار مشکلی است.

تغییرات نامفهوم

امام جمعه موقت اصفهان نیز با موضع گیری نسبت به این موضوع و با بیان اینکه اگر این تغییر با ایده انتخاباتی باشد حرکتی پسندیده نیست، گفت: انجام این تغییرات در بزنگاه‌ها و لحظه‌های خاص، با انگیزه تحولات انتخاباتی صحیح نیست.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر اظهار کرد: فرماندار سابق اصفهان قبل از این سابقه برگزاری چندین دوره انتخابات را داشته و موفق بوده است، بنابراین تغییر کسی که تجربه این کار را دارد و انتخاب فردی که این تجربه را ندارد سئوال برانگیز است.

وی تاکیدکرد: چند ماه پیشتر از عمر دولت باقی نمانده و ممکن است تغییرات در دولت‌، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها صورت گیرد، بنابراین این تغییرات ناگهانی معنی و مفهموم صحیحی ندارد.

وی یادآور شد: این موضوع از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است ونخستین مسئله کلیدخوردن بحث انتخابات است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: در تغییرات دیگر نیز بیشتر قصه انتخابات مطرح بوده، اما موضوع این است کسی که عملکرد خوبی داشته، از هر جناحی که باشد دلیلی برای تغییر او وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.