بیرجند- بر اساس شنیده ها و گفته های مسئولان خراسان جنوبی، دومین سفر ریاست جمهوری به استان پیش رو بوده و این در حالی است که بسیاری از مصوبات سفر اول نیز اجرایی نشده است.

مشکلات خراسان جنوبی چشم به تدبیر و امید دولت دوخته است

قدس آنلاین- فاطمه واعظی نسب: چند هفته ای است خبر سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در بین مردم پیچیده است. در حالی که بسیاری از مصوبات سفر قبلی این مقام بلند پایه به استان اجرایی نشده است، اما مردم هنوز در انتظار تدابیری دیگر برای استان هستند.

بسیاری از شهروندان این منطقه محروم برای این سفر مطالباتی را پیش رو داشته که خواهان اجرایی شدن آن هستند.

 مطالباتی که دیر زمانی است گریبانگیر این منطقه محروم شرقی شده و گاه و بیگاه امید را از زندگانی مردم سلب می کند. اجرایی نشدن پروژه راه آهن، کمبود آب، مرگ میر در جاده قاین از جمله مشکلاتی است که مردم خواستار رسیدگی جدی دولت به آن هستند.

انتقال آب

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد: کمبود آب در خراسان جنوبی بیداد می کند که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رضا کاظمی با تاکید بر اینکه انتقال آب به خراسان جنوبی مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: بسیاری از روستاهای استان به دلیل کمبود آب به شهرها مهاجرت کرده اند.

وی خواستار اجرای پروژه خط ریلی استان شد و افزود: همچنین جاده قاین باید مورد توجه ویژه سفر روحانی به خراسان جنوبی باشد.

وی با بیان اینکه مردم چشم امیدشان به این سفرها است، اظهار کرد: اینگونه سفرها باعث می شود که محرومیت های استان از نزدیک دیده شود.

توجه به روستاهای مرزنشین

یکی از مرزنشینان خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد: باید روستاهای مرزی مورد توجه قرار گیرد.

مریم عبدالهی با بیان اینکه بیکاری و کمبود اب در روستاهای مرزی افزایش یافته است، افزود: اگر این روستاها مورد توجه قرار نگیرد، هزینه های زیادی برای دولت به وجود خواهد امد.

وی ادامه داد: اشتغال جوانان روستایی یکی از مهم ترین موضوعات است که باید مورد توجه ویژه رئیس جمهور در سفر پیش رو به استان قرار گیرد.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی در گفت و گو ما اظهار کرد: این سفرها برای مردم محروم استان هیچ دستاوردی ندارد.

محمد قیاسی با بیان اینکه بر اساس شنیده ها رئیس جمهور تنها برای افتتاح پروژه ها به استان می آیند، افزود: با افتتاح پروژه ها مشکلی از محرومان استان حل نخواهد شد.

سفر به استان در یک روز خلاصه نشود

وی با بیان اینکه نباید سفرهای استانی در یک روز خلاصه شود، اظهار کرد: باید این مقام بلند پایه با حضور در روستاها، درد روستاییان را از نزدیک ببیند.

قیاسی ادامه داد: اینگونه سفرهایی که با هواپیما انجام می شود و ریاست جمهور مشکلی را از نزدیک حس نمی کند، برای استان کارایی مطلوبی ندارد.

وی تاکید کرد: همچنین بسیاری از قول ها و مصوبات سفر قبلی وی به خراسان جنوبی اجرایی نشده که باید مورد توجه قرار گیرد.

این شهروند بیرجندی ادامه داد: انتقال آب به استان، رسیدگی به جاده قاین و تکمیل پروژه های چند ساله باید در این سفر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مصوبات سفر اول رئیس جمهور اجرایی شود

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: رسیدگی به مصوبات قبلی باید در دستور اولویت سفر پیش روی رئیس جمهور به خراسان جنوبی قرار گیرد.

فرهاد فلاحتی با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی کم توسعه یافته است، بیان کرد: این استان باید همواره مورد توجه مسئولان کشوری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه انتقال آب به استان باید در اولویت برنامه های این سفر قرار گیرد، افزود: ریل گذاری از دیگر انتطارات ویژه مردم این استان از سفر پیش روی رئیس جمهور است.

فلاحتی خواستار اجرایی شدن مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان شد و گفت: بنا به گزارش های مسئولان، مصوبات سفر قبلی زیر ۵۰ درصد تحقق داشته است.

وی با اشاره به کارخانه های تعطیل در خراسان جنوبی بیان کرد: باید در این سفر به معادن و کارخانه های تعطیل شده توجه شود.

محرومیت های خراسان جنوبی با اعتبار قطره چکانی رفع نمی شود

امام جمعه شهرستان فردوس هم در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد: رئیس جمهور باید در این سفرش به وعده های سفر قبلی وفا کند.

حجت الاسلام بابایی ادامه داد: بسیاری از مسئولان از بابت اجرایی نشدن مصوبه های سفرهای قبلی ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی محرومیت های زیادی دارد، افزود: این محرومیت ها با اعتبارات قطره چکانی رفع نمی شود.

امام جمعه شهرستان مود هم در گفت و گو با حبرنگار قدس آنلاین، بیان کرد: خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی های پیاپی، کمبودهای زیادی دارد.

حجت الاسلام حسین فلسفی بیان کرد: باید مصوباتی که درخور کمبودها و عقب ماندگی های استان هستند، به تصویب برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.