ایلام- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام گفت: تا کنون هیچ گونه نقدینگی، بودجه و اعتباری برای پرداخت تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان سیل سال گذشته، به استان ایلام تخصیص نیافته است.

تسهیلات بلاعوض سیل زدگان ایلامی پرداخت نشد

فاخر محمدیان روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه تمام خسارت دیدگان سیل سال گذشته در سطح استان، تسهیلات کم بهره(برآورد شده جهت تعمیرات) را دریافت داشته اند، اظهار داشت: حداقل تسهیلات پرداخت شده ۴۰ میلیون ریال و حداکثر ۸۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت تسهیلات بلاعوض نیز تا کنون تلاش ها و رایزنی های زیادی صورت گرفته است، افزود: دستورالعمل پرداخت تسهیلات بلاعوض مصوب شده اما جزئیات پرداخت و نقدینگی آن هنوز به استان واصل نشده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با بیان اینکه پرونده تمام خسارت دیدگان استان تکمیل و شماره حساب آنان نیز برای دریافت کمک بلاعوض ثبت شده است، بیان داشت: به محض ابلاغ بودجه و نقدینگی به استان، بدون فوت وقت این تسهیلات و کمک بلاعوض بر مبنای دستورالعمل، به حساب افراد ذینفع واریز خواهد شد.

 فاخر محمدیان با اشاره به اینکه در سطح استان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بابت خسارت سیل سال گذشته، تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان پرداخت شده است، یادآور شد: در این راستا بالغ بر ۲۵ هزار پرونده برای خسارت دیدگان در سطح استان تشکیل و تسهیلات مورد نظر پرداخت شد.  

وی با بیان اینکه متأسفانه تا کنون هیچ گونه نقدینگی، بودجه و اعتباری برای پرداخت تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان سیل سال گذشته، به استان ایلام تخصیص نیافته است، خاطرنشان ساخت: تمام خسارت دیدگان زلزله مورموری نیز تسهیلات تخصیص یافته را به طور کامل دریافت داشته اند و هیچ پرونده ای برای دریافت تسهیلات معطل نمانده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه در منطقه مورموری؛ در مرحله اول ۳ هزار و ۲۵۳ واحد و در مرحله دوم هم یکهزار و ۴۰۰ واحد احداث و مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: به خسارت دیدگان ناشی از زلزله مورموری نیز در مرحله اول به ۱۵ هزار و ۷۵۱ واحد و در مرحله دوم نیز به سه هزار واحد؛ تسهیلات کم بهره جهت تعمیرات مسکن پرداخت شده است.

فاخر محمدیان از صبر، متانت و سعه صدر خسارت دیدگان صمیمانه تشکر و تأکید کرد: امیدواریم که نقدینگی و اعتبار تسهیلات بلاعوض نیز هر چه سریع تر به استان اختصاص یابد و خسارت دیدگان منتفع شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.