بجنورد- استاندارخراسان شمالی در راس هیاتی ازکارخانه تبدیل بازیافت شهر پاریس بازدید کردند و رایزنی های مقدماتی جهت انتقال تکنولوژی بازیافت زباله و تامین برق ازسوزاندن زباله خانگی به استان انجام شد.

تکنولوژی استفاده از طلای کثیف به خراسان شمالی می آید

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در راس هیاتی ازکارخانه تبدیل و فراوری زباله در مرکزشهر پاریس بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیند تولید برق از سوزاندن طلای کثیف قرارگرفت.

در این بازدید که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه انجام شد، هیات استان مورد استقبال گرم مسئولان شرکت فرانسوی قرارگرفتند و طی مدت پنج ساعت؛ از نزدیک در جریان روند جمع آوری و سوزاندن زباله خانگی به روش کاملا مکانیزه و بدون ایجاد هیچگونه آلودگی برای محیط زیست قرار گرفتند.

از نکات قابل توجه در این بازدید، قرارگرفتن کارخانه سوزاندن زباله در مرکز شهر پاریس و در مجاورت مناطق مسکونی و تجاری بدون ایجاد هیچگونه آلودگی و مزاحمت برای انسانها بود.

محیط کارخانه کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی مشاهده می شد. کارشناسان شرکت فرانسوی فرایند جمع آوری و سوزاندن زباله جهت تولید برق و آب گرم مصرفی منازل را تشریح کردند.

این کارخانه ظرفیت تولید برق ۴۰ هزار خانه مسکونی و تامین آب گرم برای استفاده در ۱۰ هزار منزل مسکونی را دارد.

در این دیدار که کاردار سفارت ایران در فرانسه هیات استان را همراهی می کرد، مذاکرات خوبی هم فی مابین طرفین درخصوص نحوه انتقال تکنولوژی به استان صورت گرفت و مقرر شد رایزنی های بعدی و پی گیری های لازم توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.