۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
کد خبر: 508248

مشهد- همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) حرم مطهر رضوی، رنگ‌وبوی فاطمی پیداکرده و مجموعه برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده برای هفته جاری در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج تا حد زیادی متأثر از این رخداد است.

حرم مطهر رضوی رنگ و بوی فاطمی گرفت

 به گزارش قدس آنلاین، اجتماع عظیم عزاداران فاطمی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ازجمله برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر در مشهد با شور و حال خاصی برپا می شود.

امسال نیز صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی به همراه مرثیه‌سرایی، و عزاداری و قرائت زیارت حضرت فاطمه (س) توسط آقایان عارف، حسینی، عطا پور واعظی روز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه شاهد این همایش بزرگ است.

 مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام فرزانه تا جمعه ۱۳ اسفندماه به همراه مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران اهل‌بیت؛ مطیعی، طاهری، سلحشور، عارف واعظی ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

مراسم روز شهادت بانوی دوعالم نیز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی و با سخنرانی حجت‌الاسلام قاسمیان و مدیحه‌سرایی و عزاداری آقایان خالق پور و غلام شاهی بعد نماز ظهر و عصر این روز برگزار می‌شود.

پای منبر حرم

در رواق امام خمینی حرم مطهر حجت‌الاسلام رضوی نسب تا چهارشنبه ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه به بیان معارف اهل‌بیت می‌پردازد.

«سیره حضرت زهرا(س)» عنوان سخنرانی روز چهارشنبه حجت‌الاسلام قاسمیان است که ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه برگزار می‌شود.

«راهکارهای حرکت به سمت جامعه فاطمی» هم عنوان سخنرانی حجت‌الاسلام انصاری است که تا جمعه ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه برگزار می شود.

برنامه‌های مسجد جامع گوهرشاد

در جمعه این هفته بعد نماز مغرب و عشا آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مسجد جامع گوهرشاد به تفسیر قرآن می‌پردازد.

حجت‌الاسلام درفشان، تا جمعه در مسجد جامع گوهرشاد ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه به «اخلاق از منظر قرآن و حدیث» و حجت‌الاسلام‌ شرفی تا پنج‌شنبه به بیان «سیره و زندگانی حضرت زهرا (س)» می پردازد. «سیره فاطمی» عنوان سخنرانی حجت‌الاسلام طباطبایی است که تا جمعه ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام گرایلی هم در بیان «سیره و زندگانی حضرت زهرا (س)» تا پنجشنبه ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه سخنرانی می کند.

محفل قرآنی‌ام ابیها

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور قاریان ممتاز کشوری و مرتلان و گروه‌های تواشیح خواهر، پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۱ صبح این محفل ویژه خواهران برگزار می‌شود.

مسابقه کتاب‌خوانی فاطمی

مسابقه کتاب‌خوانی «بانوی بی‌نشان» ویژه شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود که کتاب‌های آن در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی توزیع‌شده و تا پایان اسفند ماه مهلت شرکت در مسابقه است.

دست‌هایی رو به آسمان

رواق امام خمینی با حضور زائران و مجاوران بارگاه رضوی دعای توسل را بانوای عارف در روز سه‌شنبه ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه و دعای کمیل با صدای طاهری روز پنجشنبه ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه و دعای ندبه توسط طاهری جمعه اول طلوع آفتاب برگزار می‌کند.

سعید حدادیان جمعه ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه صبح مناجات‌خوانی دارد و زیارت آل یاسین هم توسط طاهری جمعه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه می شود.

در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی هم دعای توسل بانوای میثمی در روز سه‌شنبه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه و دعای کمیل با صدای مشکی باف روز پنجشنبه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

پرسمان دینی

پرسمان دینی با موضوعات طب‌المعصومین، آراستگی و زینت از منظر قرآن، دفاع از دین در سیره حضرت زهرا (س) و جریان شناسی وقایع بعد از رحلت پیامبر (ص) با حضور حجج الاسلام مهدوی نیا، ابهری، کشاورز، نصیری، توحیدی و روح‌بخش تا پنجشنبه ساعت ۱۸ در مدرسه پریزاد برگزار می‌شود.

کودکانه

رواق‌های دارالحجه و حضرت معصومه (س) در برنامه «جوانه‌های معرفت» میزبان کودکان ۴ تا ۱۰ ساله است تا برنامه‌هایی هم چون آداب زیارت، نیایش، حفظ سوره و ... برای آن‌ها برگزار شود. این برنامه‌ها همه‌روزه به‌جز جمعه‌ها صبح‌ها ۹ تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه و عصرها هم ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

هم‌چنین کارگاه مهدالرضا به آموزش آیات کاربردی و تربیت قرآنی با زبان کودکانه می‌پردازد این برنامه صبح‌ها ۸ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و عصرها هم از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

آموزش مسائل دینی در قالب بازی و سرگرمی عنوان برنامه «کبوترانه» است که هرروز به‌جز جمعه ساعت ۸ تا ۱۸ در ایوان غربی صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

در باب الهادی (ع) صحن جامع رضوی هم هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ و جمعه‌ها هم از ساعت ۸ تا ۱۶ برای کودکان ۴ تا ۸ سال برنامه کودکانه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.