رئیس پلیس فتا، از رشد ۶۳ درصدی جرایم اینترنتی خبر داد و گفت: پلیس فتا ایران با ۱۴۷ کشور تبادل اطلاعاتی دارد.

رشد ۶۳ درصدی جرایم اینترنتی/۶۲ درصد مردم دنیا آن لاین هستند

به گزارش «قدس آنلاین»،  سردار سید کمال هادیان فر در اولین همایش ملی رویارویی با جرایم سایبری، افزود: پلیس فتا از سال ۸۸ با ایجاد دبیرخانه در نیروی انتظامی در سند چشم انداز دولت شکل گرفت و یک سند راهبردی در ۶ فصل راه اندازی شد و اواخر سال ۸۹ رسما کار خودش را آغاز کرد.

وی ادامه داد: چشم انداز پلیس فتا در افق ۱۴۰۰ پلیسی کارآمد و پاسخگو برای جوابگویی به نیازهای کاربران و صیانت از منش ایرانیان در فضای مجازی است.

سردار هادیان فر گفت: جرایمی که جنبه بین المللی دارد با جدیت در فضای بین المللی از سوی پلیس فتا دنبال می شود تا جایی که پلیس فتا تعامل بسیار خوبی با روسای پلیس فن آوری اطلاعات در کشورهای دیگر دارد.

وی با اشاره به رشد ۶۳ درصدی جرایم اینترنتی، افزود: پلیس فتا ایران با ۱۴۷ کشور تبادل اطلاعاتی دارد.

رئیس پلیس فتا گفت: مجرمان فضای مجازی در کمترین زمان ممکن می توانند سخت ترین صدمات را وارد کنند و رقم های درشتی را هم برداشت کنند و همچنان ناشناس بمانند.

سردار هادیان فر ادامه داد: بر طبق آمارهای مستند ۳.۲ دهم از جمعیت کل دنیا کاربران فضای مجازی هستند و ۶۲ درصد جمعیت جهان می توانند به صورت آن لاین به اینترنت وصل شوند. این آمار اهمیت رصد امنیتی داده هایی را نشان می دهد که در کمترین زمان ممکن در فضای مجازی منتشر شده و به اشتراک گذاشته می شود.

وی گفت: امیدواریم این همایش ها بتواند ما را در تدوین قوانین جدید و نزدیکی قوانین کشور به قوانین بین المللی کمک کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.