اصفهان_ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان وجود جاده های دو طرفه در استان را یکی از علت های مهم وقوع تصادفات مرگ بار برشمرد و گفت: در سال جاری ۴۹ درصد تصادفات فوتی و جرحی در راه های دو طرفه استان رخ داده است..

۴۹ درصد تصادفات فوتی و جرحی اصفهان در مسیرهای دو طرفه اتفاق می افتد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حسین پورقیصری گفت :هم اکنون جاده های خور – طبس، علویجه به اصفهان، مبارکه به شهرضا و دامنه به الیگودرز از جاده هایی هستند که برخی از نقاط آنها دو طرفه و خطرناک و نیاز است که این جاده ها دو بانده و عملیات جدا سازی در آنها صورت گیرد.

سرهنگ پور قیصری در خصوص جاده علویجه-اصفهان گفت: این جاده به دلیل عرض کم آن و دوطرفه بودن یکی از جاده هایی است که کم و بیش در آن حوادث رانندگی مرگباری رخ می دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون با تلاش اداره راه، ۱۴ کیلومتر این جاده دو بانده شده که البته این کار جزو طرح های اولویت دار اداره راه و شهرسازی استان است و امیدواریم انشاء الله شاهد جدا سازی این جاده باشیم.

سرهنگ پور قیصری بیشترین وقوع تصادفات فوتی و جرحی در سطح جاده های استان را مربوط به راه های دو طرفه عنوان و تصریح کرد: براساس آمارهای به دست آمده ۴۹ درصد تصادفات فوتی و جرحی در سال جاری در راه های دو طرفه استان به وقوع پیوسته و این درحالی است که ۱۴ درصد تصادفات فوتی و جرحی در این مدت در آزادراه ها و ۳۷ درصد در بزرگراه های استان اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه استان در پاسخ به این سؤال که بیشترین تصادف در کدام یک از جاده های دو طرفه اتفاق افتاده است گفت: در ۱۱ ماهه امسال بیشترین تصادف فوتی و جرحی را در محوردامنه به الیگودرزشاهد بودیم و محور شهرضا به مبارکه، علویجه و جاده خور_ طبس در رتبه های بعدی قرار داشتند.

این مقام انتظامی، علت بیشتر وقوع تصادفات در راه های دو طرفه را ناشی از سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ از سوی رانندگان عنوان کرد و گفت: رانندگی در راه های دو طرفه، تابع قوانین و مقررات خاص خود است که متاسفانه رانندگان این مقررات را رعایت نکرده و باعث بروز مشکلاتی برای خود و دیگران می شوند.

پورقیصری خاطر نشان کرد: به رانندگان توصیه می کنیم در این جاده ها با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کرده و ضمن توجه به جلو از انجام سبقت های غیر مجاز و تجاوز به چپ خودداری کنند و مطمئن باشند که به قول معروف دیر رسیدن همیشه بهتر از هرگز نرسیدن است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در خصوص کمربندی و آزادراه آزادگان خمینی شهر نیز گفت: این جاده به خودی خود هیچ عیبی ندارد هم جداسازی شده، هم مسطح است اما ترافیک آن سنگین بوده و باید رانندگان با دقت بیشتری رانندگی کنند به ویژه در مواقع بارندگی اگر دقت نکنند و فاصله طولی را با خودرو جلویی خود رعایت ننمایند باعث بروز مشکلات و حوادثی در این جاده خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.