اصفهان-رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بلوک ۲۰ درصد تسهیلات بانکی فعالان اقتصادی تصمیمی برای بهبود فضای کسب و کار نیست و دولت با اختصاص تسهیلات ویژه برای کارآفرینان می تواند علاوه بر رونق تولید با بحران بیکاری مقابله کند.

بلوکه شدن ۲۰ درصد تسهیلات بانکی فعالان اقتصادی تصمیمی برای بهبود فضای کسب و کار نیست

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان با اشاره به نقش کارآفرینان در ایجاد اشتغال در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کارآفرینان در ظاهر فقط ایجاد اشتغال نمی‌کنند اما اشتغال را به همراه دارند.

 وی  به کمبود کمک‌های مالی در راستای کمک به کارآفرینان اشاره کرد و گفت: کارآفرین فکر و ایده دارد ولی کمک درخوری برای توسعه فعالیت آن‌ها صورت نگرفته است.

 سهل آبادی با اشاره به اختلاف طبقات در فضای اقتصادی ایران گفت:کارگران شرایط سختی دارند و اختلاف طبقاتی به اوج خودش رسیده است؛ اگر امروزه مشکلات اصفهان گوشزد می‌شود به دلیل پیشگیری از مشکلات سخت آتی است که در صورت نادیده گرفتن بروز پیدا می‌کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در بخشی از سخنان خود از افزایش میزان سپرده متقاضیان وام از ۱۵ به ۲۰ درصد گفت: بلوکه شدن ۲۰ درصد تسهیلات بانکی فعالان اقتصادی نمی تواند تصمیم برای بهبود فضای کسب و کار و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی باشد.

رییس کانون کارآفرینی استان اصفهان با اشاره به پایین بودن سهم بانوان در اقتصاد ایران، گفت: نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند اما سهم آن‌ها از اشتغال تنها ۲۰ درصد است و این در حالی است که زنان به دنبال کسب‌وکارهستند .

وی  افزود: بحران بیکاری یک بحث است و موضوع کارگران بیکار بحثی دیگر است که به مراتب مهم‌تر است.

وی کارگران را مظلوم ترین قشر جامعه برشمرد و گفت:حقوق کارگر آخرین پرداختی یک واحد تولیدی پس از هزینه های مواد اولیه، انرژی و تامین اجتماعی  است.

سهل آبادی به فعالیت کانون کارآفرینی استان اصفهان اشاره کرد وگفت: تقویت کارافرینی در فضای اقتصادی استان و حمایت معنوی از کارافرینان بخشی از فعالیت های این کانون است.

۳۵ درصد تحصیل کرده‌های استان اصفهان بیکار هستند

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: در سال‌های اخیر جامعه به سمتی رفته که نیاز به حضور افراد کارآفرین بیشتر شده و تلاش‌هایی برای عبور از اقتصاد متکی بر منابع و رسیدن به اقتصاد مبتنی بر دانش صورت گرفته است

حسن نیرومند با اشاره به افزایش نرخ بیکاری تحصیل کنندگان در استان اصفهان افزود: در حال حاضر ۳۵ درصد از تحصیل کرده‌های استان بیکار هستند و بر همین اساس الگو قرار دادن کارآفرینان در ایجاد کسب‌وکار بیش از پیش نیاز است.

وی بیان کرد: بر اساس ابلاغ وزارت کار و رفاه اجتماعی تجلیل از کارآفرینان در دو سطح استان و کشور انجام می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: به دلیل اهمیت کارآفرینی در کشور، بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی بالاترین مقام هر استان به عنوان رئیس جشنواره انتخاب می‌شود که در سطح استان، استاندار است.

نیرومند با اشاره به آمار ۱۰ جشنواره کارآفرینان برتر در دوره‌های گذشته خاطرنشان کرد: در دوره‌های پیشین ۳ هزار کارآفرین در سطح استان انتخاب شدند که از این میزان ۲۰ کارآفرین به سطح کشوری راه یافتند.

وی در رابطه با نحوه انتخاب کارآفرینان برتر افزود: از ۱۶ خرداد سال ۹۵ ثبت نام کارآفرینان در سایت این اداره انجام شد و تعداد ۴۷۹ نفر اطلاعات خود را درج کردند، از این تعداد ۱۰۴ نفر حائز شرایط داوری بودند و بعد از داوری ۲۳ طرح به مرحله بعدی راه یافت و نهایتاً ۱۶ طرح انتخاب شد و طرح‌ها از نزدیک بازدید شد که از این میان هشت طرح برگزیده و معرفی شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.