بیرجند-رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند توجه به مناسب سازی اماکن شهری در راستای رفاه معلولان را امری ضروری دانست.

مناسب سازی، یکی از مهمترین مباحث حقوق شهروندی است

به گزارش قدس آنلاین، حسن شرفی پیش از ظهر سه شنبه در چهارمین کمیته مناسب سازی شهرستان بیرجند بیان کرد: جامعه معلول، جامعه ای بسیار توانمند است و توجه به معلولان باید در الویت برنامه ها قرار گیرد.

وی مناسب سازی فضای شهری برای معلولان را از ضروریات دانست و اظهار داشت: مناسب سازی، یکی از مهمترین مباحث حقوق شهروندی در جامعه است.

رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند انجام مناسب سازی روستاها به ویژه روستاهای پرجمعیت حاشیه شهر را از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می رود این امر نیز در اعتبارات لحاظ شود زیرا در روستاها، علاوه بر جمعیت معلول، سالمندان نیز حضور داشته و آسیب پذیر هستند.

شرفی تصریح کرد: در بحث مناسب سازی اگر بتوانیم وظایف مان را به درستی انجام دهیم، بدون شک می توانیم ادعا کنیم که در راستای حقوق شهروندی گام های اساسی برداشته ایم.

وی بر لزوم مناسب سازی اماکن و محل های عمومی برای تردد معلولان و جانبازان تأکید کرد و یادآور شد: در این راستا دستگاه ها در زمینه مناسب سازی اماکن و محل های عمومی برای تردد معلولان، دارای وظایف قانونی هستند و موظفند که زمینه راحتی این قشر را فراهم کنند.

رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند معلولیت را پدیده بشری دانست که در طول تاریخ زندگی انسان ها از آن فارغ نبوده است و گفت: مناسب سازی معابر شهری مطالبه به حق معلولان است.

شرفی افزود: در واقع معلولیت همزاد زندگی است و آنچه که موجب تفاوت یا کاهش و افزایش معلولیت در جامعه شده علل یا زمینه های معلولیت است.

رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند بیان کرد: پیش بینی هایی که برای مناسب سازی معلولان انجام می شود باید استاندارد لازم را داشته باشد تا در این راستا معلولان دچار مشکل نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.