۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 508307
اقتصاد مقاومتی و پیوند کلیه!

شفا آنلاین- دکتر حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درواکنش به برخی اظهارنظرهای صورت گرفته درباره تبعات خرید وفروش کلیه گفت: با توجه  به اینکه دولت ودست اندرکاران مربوطه توانسته اند نوبت را در پیوند کلیه تقریباً از بین ببرند و تمام افرادی که نیاز به پیوند کلیه دارند به موقع پیوند می شوند پس نمی توان برخی انتقاد های مطرح شده را بی دلیل دانست.

وی افزود: به نظر می آید عواملی هستند که می خواهند پیوند کلیه را از افراد داوطلب ممنوع کنند .ضمن اینکه دراین فرآیند همیشه هم خرید و فروش صورت نمی گیرد. بلکه در خیلی از موارد اهداء عضو صورت می گیرد. ولی عده ای دوست دارند که پیوند زنده به زنده را متوقف کنند چون در این کار منفعت دارند و دستگاه وتجهیزات دیالیز را خریداری و وارد می کنند.

وی تصریح کرد: با جلوگیری از پیوند زنده به زنده و وقتی که فرد دهنده رضایت دارد باعث می شویم خیلی از افراد دچار عوارض جبران ناپذیر شوند. زمانی که ما در مورد اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم بهترین کار همان پیوند کلیه است. چرا که هزینه ها نیز کاهش می یابد چون دیالیز هزینه های بسیار بالایی دارد و تعداد زیادی دستگاه باید خریداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.