زاهدان- مشعل گاز در استان سیستان و بلوچستان با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری روشن شد.

مشعل گاز در سیستان و بلوچستان روشن شد

به گزارش قدس آنلاین،  رئیس جمهور سه شنبه در مراسم افتتاح طرح گازرسانی به زاهدان با بیان این مطلب  از سفر خود به زاهدان به عنوان سفری برای وفای به عهد یاد کرد و گفت در سفر اول وعده هایی به خواسته های مردم این استان  دادیم و خوشحالیم که امروز بسیاری از این وعده ها محقق شده است.
روحانی  اجرای طرح های مختلف را مرهون وحدت و انسجام مردم استان بیان کرد و گفت در حالی که  بسیاری از کشورها درگیر شعله های اختلافی است که بیگانگان برافروخته اند، در کشور ما همه اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر برای توسعه و آبادانی ایران تلاش می کنند.
وی ادامه داد امروز به همت علماء، اقوام و مردم استان و در سایه تلاش نیروهای انتظامی ، سپاه ، ارتش بسیج و نیروهای امنیتی ، سیستان و بلوچستان استانی امن و سرزمینی در مسیر توسعه است.
رئیس جمهورافزود:  تلاش کردیم تا در رابطه با همسایگان خارجی سیستان و بلوچستان حسن همجواری را داشته باشیم و تاکید می کنم باید با اخوت و برادری برای  توسعه کل منطقه تلاش کنیم.
روحانی  توسعه شرق کشور، انسجام و وحدت ملی بین اقوام و مذاهب و توسعه سواحل مکران را از اهداف دولت  برشمرد و گفت  در آینده شاهد تحول بزرگی در سواحل مکران خواهیم بود.
رئیس جمهور گفت سیستان و بلوچستان تنها نقطه ای است که ایران اسلامی را به آبهای اقیانوسی متصل می کند و این یک جایگاه مهم و استراتژیک برای این استان است.
روحانی توسعه راه آهن در سیستان و بلوچستان را از دیگر طرح های در دست اقدام در این استان بیان کرد و گفت تلاش خواهیم کرد این طرح هر چه سریعتر انجام شود چرا که با اتصال راه آهن چابهار به زاهدان و سپس خراسان جنوبی تا سرخس شاهد توسعه محور شرق خواهیم بود و این، هم به نفع کشور است و هم به نفع کشورهای همسایه شرقی ما.
وی گفت تمام هدف دولت در مذاکرات داخلی و خارجی و مذاکرات هسته ای ، توسعه ایران و ایجاد اشتغال برای جوانان است که برای رسیدن به این اهداف نیازمند سرمایه، فن آوری و آموزش هستیم.
روحانی از گازرسانی به زاهدان به عنوان یک کار بزرگ نام برد و گفت همزمان با این طرح ، کار گازرسانی از ایرانشهر به چابهار هم آغاز شد و پس از آن به دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان در آینده گازرسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.