بجنورد- مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: برای پیگیری موضوع سفر مدیران دولتی در پایان سال اقتصاد مقاومتی به اروپا، نامه ای به عموم دستگاههای نظارتی، قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری ارسال کردیم که تا این موضوع به شکل دقیق تری پیگیری شود.

مردم خراسان شمالی خواستار رسیدگی و شفاف سازی سفر مدیران به اروپا شدند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله امینی فر صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه پیگیری این موضوع مطالبه مردم استان است، اظهارداشت: ترکیب ناهمگون شخصیت های اعزامی به این سفر این سوال را درذهن مردم ایجاد کرده که این سفر هدف مهمی را پیگیری می کند یا در قالب یک اردو بوده است.

وی افزود: هزاران نفر در شهرهای استان با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری کارگاههای تولیدی تعطیل و بسیاری از مردم بیکارشدند درصورتی که با اختصاص هزینه ای که صرف این سفرها می شود می توان گره ای از مشکلات مردم گشود.

امینی فر خاطرنشان کرد: در پایان سال قرار بود مسئولین دست اندرکار اقتصاد مقاومتی به مردم گزارش ارائه دهند اما هم اکنون شاهد هستیم همان مدیران در سفر اروپا به سرمی برند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد تومان از جیب مردم و بیت المال در این سفر هزینه شده است، تصریح کرد: هیچ گونه شفافیتی در این سفر نمی بینیم و مسئولین به جای اینکه قبل از سفرمردم را درجریان قراردهند آنها را در عمل انجام شده قراردارند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون نیز همه دست اندرکاران انتخابات، قبل از انتخابات، از سفر به خارج از کشورمنع شده اند اما بیشتر دست اندرکاران انتخابات به این سفر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را نگاه به درون و شناخت استعدادهای فعلی عنوان کردند، افزود: جایگاه این سفر در این شعار و فرمایش مقام معظم رهبری شانیت ندارد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی در ادامه به اتفاق تلخ رقص محلی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور بجنورد در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: برخی از مسئولین استانی و کشوری در این اقدام  و برخی در خصوص برخورد شدید با مسببان موضع گیری کردند.

امینی فر اظهار داشت: ریاست دانشگاه پیام نور استان مسئول اصلی این قضیه است و نمی تواند با فرافکنی از خودش سلب مسئولیت کند.

وی خاطرنشان کرد: پیوند بین دو موضوع سخنرانی استاندار خراسان جنوبی در مورد رقص مختلط درخراسان شمالی و این حرکت نامناسب دانشجویان دانشگاه پیام نور بجنورد باید توسط قوه قضائیه بررسی شود.

وی یادآورشد: باید باور کنیم عده ای در داخل، دنبال برنامه های نشاط آور کاذب هستند و می خواهند این موضوع را به عنوان موضوع اساسی کشور مطرح کنند در صورتی که موضوع اساسی کشوراقتصاد است.

امینی فر تصریح کرد: عده ای در داخل سیستم دولتی دنبال اجرای یک طرح طاغوتی هستند که مردم را مشغول نشاط های کاذب و از مباحث اقتصادی دور کنند.

وی بیان کرد: اگرمسئولین به دنبال ایجاد نشاط در فضای دانشگاهها هستند باید به فعالیت های پژوهشی عمق ببخشند ولی متاسفانه شتاب علمی کشور کاهش یافته و به جای تمرکز و پرداختن به نشاط اصلی به نشاط فرعی و کاذب سوق پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه تقاضا داریم با کسانی که نسبت به انتشار این فیلم در فضای مجازی اقدام کردند و هم با عوامل برگزارکننده این برنامه برخورد جدی داشته باشند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به اینکه محدودیت برای فعالیت های سیاسی تشکل های دانشجویی در دانشگاههای استان ایجاد شده است، اظهارداشت: در حال حاضر قانون در حوزه فعالیت های تشکل های دانشجویی در دانشگاههای استان رعایت نمی شود.

امینی فر گفت: علی رغم اینکه در سخنرانی ها بیان می شود که فضای نشاط سیاسی در دانشگاهها حاکم شده اما واقعیت خلاف این موضوع است و به تشکل ها اجازه فعالیت داده نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.