ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شهید واژه ای مقدس است، خون شهید، قبر شهید و نام شهید برای ما پیغام دارد؛ شهید برای همیشه تاریخ زنده است؛ آنها گل سرسبد تاریخ و مایه افتخار بشریت اند.

شهدا مایه افتخار بشریت اند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز سه شنبه در مراسم تشییع پیکر پاک شش شهید نیکنام جنگ تحمیلی در ایلام، اظهار داشت: استمرار و استحکام انقلاب و عزت بین المللی نظام اسلامی ما مرهون و مدیون خون پاک شهداء است.

وی با بیان اینکه تشییع  پیکر مطهر شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)  نشان دهنده پیوند عمیق شهیدان با اهل البیت عصمت و طهارت(ع) است، افزود: آرمان شهدای عزیز ما، شهادت و پیوستن به لقاء الله بود و با ذکر نام اهل البیت(ع) در عملیات ها شرکت می کردند و « یا حسین و یا زهرا» ورد زبان شان بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه شهداء به خوبی به مکتب اهل البیت(ع) تمسک داشتند و به برکت خون شهیدان؛ انقلاب اسلامی در برابر همه توطئه های دشمنان داخلی و خارجی، بیمه شد، بیان داشت: ملت بصیر ما یاد و خاطره شهداء را همچنان گرامی می دارند و قدردان رشادت های آنان بوده و هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی با بیان اینکه شهدای ما بزرگ ترین حماسه های تاریخ را خلق کردند و بی نام و نشان رفتند، یادآور شد: از حضور با شکوه مردم استان در مراسم استقبال و تشییع این شهیدان والامقام تقدیر و تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه مردم فهیم و قدرشناس ما همچنان با همان شور، شعور و انگیزه اوایل انقلاب، به شهداء احترام می گذارند، خاطرنشان ساخت: پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء برای ما یک وظیفه و تکلیف دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ شهادت طلبی در کشور ما نهادینه شده است، تصریح کرد: امروزه اگر دشمنان کینه توز ما جرأت تجاوز به ملت ایران را ندارند به خاطر همین روحیه ایثارگری و شهادت طلبی ملت ما است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است و خداوند را به خاطر این عظمت و اقتدار سپاسگزاریم، تأکید کرد: شهید واژه ای مقدس است، خون شهید، قبر شهید و نام شهید برای ما پیغام دارد؛ شهید برای همیشه تاریخ زنده است؛ آنها گل سرسبد تاریخ و مایه افتخار بشریت اند.

 گفتنی است، آیین تشییع پیکر مطهر این شش شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از میدان شهداء تا سپاه ناحیه ایلام به طرز بسیار باشکوهی برگزار شد و قرار است پیکر پاک این شهیدان گرانقدر در سه نقط استان ایلام(مورموری، چوار و دانشگاه علوم پزشکی ایلام) به خاک سپرده شوند و مقبره های نورانی شان به زیارتگاه عاشقان و دلدادگان تبدیل شود.

لازم به ذکر است، استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۳۱ آزاده تقدیم اسلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.