قدس آنلاین-تمامی مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، سر در مغازه ها، میادین، معابر و منازل سراسر کشور سیاه پوش شده و مردم مومن ایران زمین با برگزاری آیین های مذهبی در این ایام به سوگ آن حضرت نشستند

شمیم بندگی در اماکن متبرکه وزیدن گرفت

به گزارش قدس آنلاین، برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه و آیین عزاداری در مساجد کشور گوشه ای دیگر از سوگواری مردم دوستدار اهل بیت کشور در عزاداری دخت نبی مکرم اسلام است.

لاله گردانی در شاهچراغ

همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در مراسمی پرچم گنبد حرم حضرت شاهچراغ (ع) تعویض شد و به رنگ سیاه درآمد.

به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) در  مراسمی که با حضور مسئولان و خادمان حضرت احمد بن موسی (ع) و قرائت صلوات خاصه و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد، پرچم سبز بارگاه حضرت شاهچراغ (ع) و  حرم مطهر حضرت سید میر محمد (ع) با پرچم سیاه تعویض شد.

از جمله ویژه برنامه های آستان مقدس چهارشنبه ۱۱ اسفندماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی و مرثیه‌سرایی برگزار می‌شود.

صبح پنج‌شنبه ۱۲ اسفندماه خطبه فدکیه در حرم شاهچراغ(ع) برگزار و پس از آن هیئت‌های مذهبی شیراز با حضور و تجمع در حرم احمدی و محمدی به عزاداری می‌پردازند.

در شام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مردم شیراز و دوستداران اهل بیت با نوای نزار قطری به مرثیه‌سرایی می‌پردازند و مراسم لاله‌گردانی خدام حرم مطهر شاهچراغ  با حضور زائران و مجاوران در ساعت ۲۰ شام شهادت برگزار می‌شود.

مرثیه خوانی حرم مطهر حضرت معصومه(س)

مراسم شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در روز چهارشنبه ۱۱ اسفند بعد از نماز عشاء با سخرانی آیت الله اراکی و مرثیه خوانی حاج سید مهدی میرداماد در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.

همچنین ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا(س) روز پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح با سخرانی حجت الاسلام خلج آغاز می شود و از ساعت ۱۰:۴۵ نیز تا اذان ظهر مرثیه خوانی و قرائت خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها توسط حاج مهدی سماواتی ادامه خواهد داشت.

مراسم شام شهادت نیز بعد از نماز عشاء با سخرانی آیت الله حائری شیرازی و مداحی حاج حسن شالبافان در شبستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

حرم مطهر رضوی رنگ و بوی فاطمی گرفت

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) حرم مطهر رضوی، رنگ‌وبوی فاطمی پیداکرده و مجموعه برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده برای هفته جاری در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج تا حد زیادی متأثر از این رخداد است.

امسال نیز صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی به همراه مرثیه‌سرایی، و عزاداری و قرائت زیارت حضرت فاطمه (س) توسط آقایان عارف، حسینی، عطا پور واعظی روز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه شاهد این همایش بزرگ است.

 مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام فرزانه تا جمعه ۱۳ اسفندماه به همراه مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران اهل‌بیت؛ مطیعی، طاهری، سلحشور، عارف واعظی در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

مراسم روز شهادت بانوی دوعالم نیز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی و با سخنرانی حجت‌الاسلام قاسمیان و مدیحه‌سرایی و عزاداری آقایان خالق پور و غلام شاهی بعد نماز ظهر و عصر این روز برگزار می‌شود.

بقاع متبرکه کاشان میزبان سوگواران

مراسم عزاداری و سوگواری یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه شاخص کاشان، خصوصا آستان مقدس علی بن باقر(ع)، سلطان امیر احمد و امامزاده ولی بن موسی راوند برگزار می شود.

همچنین همایش ویژه رهروان یاس نبوی، به طور ویژه و شاخص، با حضور ۵۰۰ نفر از بانوان و دختران، در آستان مقدس سلطان امیر احمد(ع) کاشان نیز برگزار می شود.

برپایی شام غریبان در گناوه  

هم‌زمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا(س) در حسینیه سید بهزاد گناوه این مراسم با حضور عاشقان اهل بیت به مدت ۵ شب برپا است .

مراسم و برنامه‌های فاطمیه این شهرستان ویژه بانوان و به مدت ۵ شب همراه با سخنرانی و مداحی در محل فاطمیه شهر گناوه برگزار می‌شود.

این مراسم ویژه بانوان در روز شهادت بانوی دو عالم ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد و در شب شام غریبان نیز تشیع نمادین حضرت زهرا(س) از درب فاطمیه تا شهدای گمنام  برگزار خواهد شد.

اجتماع فاطمیون در هرمزگان

سوگواران و عزاداران یاس نبوی در روز شهادت حضرت زهرا(س) در سراسر هرمزگان گرئد هم خواهند آمد.

مردم خونگرم هرمزگان هم چون گذشته با راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی در میادین اصلی شهر، برگزاری مراسم عزاداری در شب‌های  یازدهم و دوازدهم با حضور آیت‌الله توکل، دسته‌روی خیابانی هیئات مذهبی در سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) به سوگ خواهند نشست.

 حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

حرم حضرت عبدالعظیم(ع)  شهر ری نیز این روز ها به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری، با ایراد سخنرانی توسّط «حجّت الاسلام سید حمید میرباقری» و مرثیه سرائی ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در رثای دخت نبی مکرم اسلام(ص) میهمان سوگواران است.

مراسم تدفین دخت پیامبر در جزیره هرمز

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اجتماع عظیم فاطمیون و همچنین مراسم تشیع نمادین  آن بانو در جزیره هرمز برگزار می شود.

در سالروز شهادت حضرت زهرا مراسم های عزاداری در سطح بخش هرمز با حضور همه هیات مذهبی  برگزار می شود و کرسی های تلاوت  به مدت پنج شب در تمام مساجد این جزیره بر پا اشت.

برپایی سوگواره نبوی در آستارا

امامزاداگان ابراهیم و قاسم(ع) در بندر آستارا  نیز با برپایی مراسم سخنرانی و پاسخ به سوالات شرعی و شبهات میزبان سوگ واران هستند.

۷۰ امامزاده در کرمان میزان عزاداران

مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) همچنین در بیش از ۷۰ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان کرمان برگزار می شود.

ومراسم اطعام از محل نیات منطبق در ۳۳ بقعه متبرکه و قرائت زیارت نامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س) از ویژه برنامه های ۱۲ اسفند در این استان است.

برپایی خیمه های معرفت در کردستان

بقاع متبرکه و امامزاده های شهرستانهای سنندج، قروه و بیجار نیز از هفتم تا دوازدهم اسفند ماه با ویژه‌ برنامه سوگواره یاس نبوی میزبان عزاداران فاطمی هستند.

به مناسبت ایام فاطمیه برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه وقف، برگزاری همایش رهروان یاس نبوی و اطعام عزاداران فاطمی از محل نیات واقفان خیراندیش انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.