معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: شهرداری موظف است نسبت به شناسایی، جمع آوری و تحویل متکدیان به مجتمع ساماندهی متکدیان اقدام کند و نیروی انتظامی نیز باید در این راستا همکاری لازم را با شهرداری داشته باشد.

شهرداری موظف به شناسایی، جمع آوری و تحویل متکدیان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب اله خجسته پور ظهر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان لرستان با اشاره به اینکه تامین محل، امکانات و تجهیزات اولیه مرکز ساماندهی متکدیان در هر شهر توسط شهرداری ها صورت می گیرد، اظهار داشت: همچنین اعتبار مورد نیاز برای این مراکز ساماندهی متکدیان از بودجه عمومی و کمک های مردمی تامین می شود.

وی بیان داشت: مقرر شده در هر یک از شهرهای بزرگ استان مجتمع اردوگاهی راه اندازی شود و سازمان های مسئول از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد، اداره کار و شهرداری برای انجام وظایف دستگاه خود، نماینده تام الاختیار خود را به این مجتمع ها معرفی کنند.

خجسته پور اضافه کرد: بعد از جمع آوری متکدیان در سطح شهر مجتمع ساماندهی این افراد مکلف است پس از تحویل آن ها نسبت به نگهداری موقت این افراد اقدام کرده و کمیته امداد نیز باید نسبت به شناسایی وضعیت و طبقه بندی آن ها اقدام کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: افرادی که به مجتمع ساماندهی متکدیان تحویل داده می شوند در ۵ گروه شامل افراد متهم به ارتکاب جرم، افراد بی سرپرست و مجهول الهویه، افراد گم شده، در راه مانده و متواری، افراد معلول و ناتوان اعم از جسمی و ذهنی و افراد نیازمند واقعی تقسیم بندی می شوند.

خجسته پور افزود: در رابطه با افراد متهم به ارتکاب جرم رای قضایی صادر می شود که در این راستا مسئولیت امر بر عهده دادگستری استان است و سازمان بهزیستی موظف است افراد بی سرپرست، ناتوان، معلول و سالمندان نیازمند را تحویل گرفته و در اماکن مناسب نگهداری کرده و تحت آموزش قرار دهد.

وی ادامه داد: کمیته امداد نیز موظف است ضمن هماهنگی با مسئول مجتمع اردوگاهی متکدیان، پوشش حمایتی و هدایتی لازم را برای افراد نیازمند، گمشده، متواری و درمانده برقرار و شرایط و زمینه بازگشت آنان به زندگی عادی را فراهم کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی موظف است افراد مستعد و دارای توان کار موضوع مصوبه را که از طرف مجتمع اردوگاهی، کمیته امداد و بهزیستی معرفی می شوند را بطور رایگان تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای مناسب قرار داده همچنین در جهت اشتغال متکدیانی که دوره های مربوطه را طی کرده اند برنامه ریزی های اجرایی لازم را از طریق مراکز کاریابی و صندوق فرصت های شغلی انجام دهد.

خجسته پور تاکید کرد: افراد موضوع مصوبه درصورتیکه پس از انجام اقدامات پیش بینی شده به تکدی بپردازند پس از جمع آوری بعنوان متهم جهت تعیین تکلیف در اختیار مراجع قضایی قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.