کرمان- استاندار کرمان گفت: کرمان به دلیل قرار گرفتن در موقعیت راهبردی جغرافیایی ۸۵درصد بار کشور را در جاده های خود به دوش می کشد با این حال براساس شاخص های زیربنایی وضعیت مناسبی ندارد.

شاخص های زیربنایی در کرمان وضعیت مناسبی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی ظهر سه شنبه در کمیته امور زیربنایی استان کرمان به بررسی معضلات استان در جاده ها پرداخت و اظهار کرد: ۵۸ درصد بار کشور به دلیل موقعیت جغرافیای کرمان از کریدور این استان عبور می کند.

وی با بیان اینکه جاده های استان مسیر عبوری سوخت شرق کشور نیز هستند، افزود: ۳۲ میلیون تن سنگ آهن در راه های کرمان در حال جابه جایی است.

استاندار کرمان ادامه داد: سالانه ۶۰۰هزار نفر تردد افاغنه از این استان انجام می شود که بخش عمده حوادث جاده ای به دلیل حضور این افراد رخ می دهد.

وی به ضرورت توزیع منابع به صورت عادلانه در کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کرمان استانی صنعتی است و کشاورزی در آن رونق دارد، نباید به این ظرفیت ها بی توجه بود.

رزم حسینی با بیان اینکه به کمبود منابع دولتی آگاه هستیم، گفت: با این حال نیازمند توزیع عادلانه اعتبارات در سطح کشور هستیم.

وی افزود: اگر اعتبارات دولتی اعطا شود در تعامل با مردم می توان طرح های بزرگی را اجرا کرد.

رئیس سزامان برنامه و بودجه استان کرمان نیز در این جلسه از بدهی ۳۳۲ میلیارد تومانی استان کرمان به پیمانکاران خبرداد و اظهار کرد: تمام راه های استان کرمان به لحاظ پیشرفت فیزیکی از پیشرفت مالی جلوتر هستند.

وی با بیان اینکه کرمان براساس شاخص های زیربنایی بعد از سیستان و بلوچستان موقعیت خوبی ندارد، افزود: این امر در جنوب کرمان بروز و ظهور بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.