بجنورد- مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از تشکیل ستاد گرامیداشت ۱۸ اسفند در تمام کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.

ستاد گرامیداشت ۱۸ اسفند در کانون های مساجد خراسان شمالی تشکیل شد
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ هاشم شیرازیان، پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون های مساجد از فعالیت ٣٤١ کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه باید در یک چهارم مساجد کانون راه اندازی می شد، استان ما ٢٥ درصد از سهمیه مشخص شده در برنامه پنجم توسعه جلوتر است.
وی، فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در دانشگاه ها، مصلاها، اجرای طرح سطح بندی کانون ها، افزایش کتابخانه ها، ساماندهی خانه های نور و اجرای طرح پیوند «مسجد، مدرسه و منزل» را از جمله برنامه های اجرایی دبیرخانه کانون های مساجد اعلام کرد.
شیرازیان با اشاره به اینکه اجرای طرح سطح بندی کانون ها امسال کلید زده شد، گفت: ٢٥ درصد کانون ها درجه یک، ٥٠ درصد درجه دو و ٢٥ درصد آن درجه سه است که اعتبارات اختصاص یافته به آنها بر اساس سطح و درجه کانون ها تعیین می شود.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهارداشت: سرانه سالانه کانون ها با توجه به درجه آن مبلغ یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان به درجه یک، ٧٠٠ هزار تومان به درجه دو و ٤٠٠ هزار تومان به درجه سه اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه در ابتدای راه اندازی هر کانون تجهیزات کتابخانه ای از جمله میز، قفسه و صندلی به همراه کتاب به کانون ها تعلق می گیرد، افزود: سرانه اولیه راه اندازی کانون ها مبلغ یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان معین شده که تا مبلغ پنج میلیون تومان قابل افزایش است.
شیرازیان همچنین از فعالیت ١١٤ کتابدار و ١٥٨ کتابخانه در مساجد استان خبر داد و افزود: ٦٢ کتابخانه باز هم در کانون های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان دایر است.
وی ساخت دو مستند تلویزیونی سلام بر اسلام و سلام بر حسین، برگزاری جلسات شورای مشورتی بانوان، همایش و نشست های تخصصی، جشنواره قرآنی مدهامتان، جشن زیر سایه خورشید، طرح محله پاک و اردوهای آموزشی و فرهنگی را از دیگر برنامه های شاخص دبیرخانه در سال جاری اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.