۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 508416

موضوع به شهادت رسیدن تعدادی از آتش نشان‌های غیور و فداکار کشورمان درحادثه پلاسکوخبری دردناک بود که همه مردم را در بهت و اندوهی فراموش نشدنی فرو برد. مردم پس از این حادثه بر آن شدند تا با تشکیل کمپینی ضد آتش بازی‌های خطرناک در شب چهارشنبه سوری همکاری و همیاری خود را با آتش نشانان کشور به منصه ظهور برسانند.

قاتل آخر سال با دو جوان شروع کرد

قدس آنلاین - چهارشنبه سوری که هر ساله تلفات جانی و مصدومان زیادی بر جای می‌گذارد از جمله مراسمی است که متأسفانه از کارکرد سنتی خود خارج شده است.

روزهای پایانی اسفند ماه روزهای نزدیک شدن به مراسم چهارشنبه سوری و خرید مواد محترقه دست سازی است که بی نهایت می‌تواند خطر آفرین باشد. متأسفانه برخی از نوجوانان با خریدن مواد مورد نیاز اقدام به ساخت مواد محترقه در منزل می‌کنند به نحوی که آمار انفجار نارنجک‌های دست ساز در سال‌های اخیر تکان دهنده است. آسیب‌های چشمی یا مصدومیت وازدست دادن دست و پا کمترین عوارضی است که براثر استفاده از مواد محترقه غیر استاندارد به وجود می‌آید. متأسفانه خبر قربانی شدن دو جوان در سقزاولین خبر دردناک چهارشنبه سوری امسال است.

ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روز هفتم اسفند ماه سال جاری اهالی منطقه نشمیلان سقز با صدای انفجار مهیبی سراسیمه به خیابان آمده و متوجه تخریب و آتش سوزی خانه دو طبقه‌ای در این خیابان شدند. پس از خاموش کردن آتش سه نفر که به شدت دچار سوختگی شده بودند از محل خارج شدند که مشخص شد متأسفانه دو جوان به علت شدت جراحات در دم جان باخته و نفرسوم نیز به مراکز درمانی منتقل شد.در بررسی محل مشخص شد سه پسر جوان مشغول ساختن مواد محترقه دست ساز بودند که به یکباره در حال ساخت منفجر شده است.

هر چند خبر کشته شدن دو جوان و مصدوم شدن جوانی در سقز بسیار دردناک است اما این خبر هشداری جدی برای نوجوانان وجوانانی است که خود را آماده ترقه بازی واستفاده از چنین مواد خطرناکی می‌کنند.

امید می‌رود کارشناسان و رسانه‌ها در روزهای باقیمانده تا چهارشنبه سوری با استفاده از ظرفیت مردمی وتشکیل کمپین‌هایی برای چهارشنبه سوری مانع حوادثی شوند که می‌تواند منجر به کشته یا مصدوم شدن شهروندان شود. امید می‌رود مردم فهمیده کشورمان میثاقی را که با آتش نشانان شهید پلاسکو برای جلوگیری از ترقه بازی و آتش افروزی‌های خطرناک شب چهارشنبه سوری بسته‌اند فراموش نکنند و مراسم این شب سنتی را به خاطره‌ای زیبا برای خانواده‌ها تبدیل کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.