حکومت جمهوری آذربایجان در ادامه سیاست‌های ضد اسلامی،‌فرستادن صلوات را هم برنمی‌تابد به طوری که نیروهای امنیتی آن، یک شهروند را به خاطر این کار دستگیر و به ۶۰ روز حبس محکوم کرده است.

۶۰ روز زندان مجازات فرستادن «صلوات»

به گزارش «قدس آنلاین»،  در ادامه سیاست مقابله با احیای مظاهر اسلام در جمهوری آذربایجان، نیروی پلیس شهرستان «آقجه بدیع» این کشور در اقدامی عجیب، یکی از دینداران این شهر را «به جرم فرستادن صلوات» در مراسم دفن یکی از کشته‌های جنگ قره باغ بازداشت و به شصت روز زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «اسلام – آذری» نوفل حاجی اف، یکی از مومنان شهرستان «آقجه بدیع» پس از بازداشت به خاطر فرستادن صلوات در مراسم دفن شهید، به دادگاه این شهرستان برده شده و قاضی دادگاه نیز وی را به دو ماه بازداشت محکوم کرد. قاضی دادگاه این حکم را با استناد به «قانون جرایم انضباطی» جمهوری آذربایجان صادر کرد!

همچنین پایگاه اینترنتی «فاکت خبر» جمهوری آذربایجان خبر داد در ادامه برخوردهای غیرقانونی با دختران دانش آموز و معلمان محجبه در مدارس این کشور، مدیر مدرسه شماره شش شهرستان «بیلقان»، خانم گونل صادق اوا، یکی از معلم‌های این مدرسه را به خاطر حفظ حجاب، از کار اخراج کرد.

گونل صادق اوا گفت با آنکه از سال ۲۰۱۱ به خاطر داشتن حجاب با مشکلی در مدرسه مواجه نشده بودم، اخیرا حسین عباسقلی اف، مدیر این مدرسه دستور داد بدون حجاب در مدرسه حاضر شوم و به علت خودداری از برداشتن حجاب، مرا از مدرسه اخراج کرد.

مدیر مدرسه شماره شش شهرستان بیلقان جمهوری آذربایجان این معلم محجبه را براساس ماده ۷۰ قانون کار این کشور مبنی بر «انجام ندادن وظیفه شغلی و عمل نکردن به مقررات تعیین شده در قرارداد کاری» از مدرسه اخراج کرده است!

حسین عباسقلی اف، مدیر مدرسه نیز تایید کرد خانم گونل صادق اوا را به خاطر داشتن حجاب، از شغل معلمی در این مدرسه اخراج کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.