اهواز - نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: نسبت به شمال شرق خوزستان خیلی بی توجهی شده است , به نوعی آنها فراموش شده هستند.

  نسبت به شمال شرق خوزستان بی توجهی شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین هدایت الله خادمی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که با حضور نوبخت معاون ریاست جمهوری در تالار شهیدرجایی استانداری برگزار شد اظهارکرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در زمین های شور استان خوزستان اجرایی شده ولی حتی یک متر آن را به مناطق شمال شرق خوزستان اختصاص نداده اند.

وی بابیان اینکه میزان بارندگی در ایذه ۶۵۰ میلی متر است گفت: استعدادهای بسیاری دارد ولی حتی یک کارگاه و یا کارخانه در آن مشاهده نمی شود.

وی خطاب به نوبخت تصریح کرد: تکلیف انتقال آب را باید برای ما مشخص و هرچه سریعتر اجرای بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در شهرهای ایذه و باغملک شروع کنید.

خادمی با بیان اینکه چرا به شهرستان‌های شمال و شرق استان توجه نمی‌شود  و توجه به این شهرستان‌ها مشکوک است ادامه داد: وزارت نیرو برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شهرهای شمالی استان حق‌ آبه تعیین کرده است اما ظاهرا به دلیل کم بودن این حق‌آبه، وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح را متوقف کرده است.

وی ادامه داد: ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه کارون از شهرستان ایذه عبور می‌کند و ۳ نیرورگاه در اطراف این شهرستان وجود دارد اما روستاهای این شهر فاقد آب و برق هستند.  

نماینده ایذه و باغملک در مجلس ادامه داد: در این شرایط طرح انتقال آب موسوم به طرح بهشت آباد اجرا می‌شود. برای مردم این منطقه سوال ایجاد می‌شود که چرا با وجود آب، هنوز آبرسانی از طریق بشکه و تانکر صورت می‌پذیرد.

خادمی با بیان اینکه وضعیت جاده‌های شهرستان ایذه نیز مطلوب نیست اظهارکرد:  این جاده‌ها در سال ۹۴ حدود ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذشته‌اند و متأسفانه منابع طبیعی با گرفتن زمین‌ها، درحال کوچ دادن مردم ایذه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.