وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی میزبانی کنفرانس‌های بین المللی با موضوع مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان یافته را دارد.

آمادگی ایران برای میزبانی کنفرانس‌های بین المللی باموضوع موادمخدر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در اختتامیه کنفرانس بین المللی تهران علیه مواد مخدر و جرائم سازمان یافته مرتبط ضمن قدردانی از حضور نمایندگان کشورهای مختلف و سازمان های بین المللی گفت: حضور شما در این اجلاس نشان دهنده علاقه مندی شما در حوزه مبارزه با مواد مخدر و روحیه مشارکت جویانه برای نجات جان انسان ها و کمک به کسانی است که در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته قرار دارند.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس مباحث خوبی مطرح شد و به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت،‌ افزود: جمع بندی بسیار مناسبی در انتهای این اجلاس ارائه شد که امیدواریم این جمع بندی در نشست وین به بحث گذاشته شود و همه نسبت به عملیاتی شدن چنین نتایجی گام‌های موثری برداریم.

دبیرکل ستاد در پایان اظهار داشت: آمادگی داریم که در ایران پذیرای نمایندگان کشورهای مختلف برای برگزاری کنفرانس‌هایی همچون کنفرانس بین المللی تهران علیه مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مرتبط باشیم.

همچنین یوری فدوتف، مدیراجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد گفت: برگزاری این کنفرانس بسیار مهم و به موقع بود و صحبت‌ها و بحث‌های مفیدی در این کنفرانس انجام شد که قطعا بسیاری از نتایج آن در نشست وین مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی خطاب به کشورهای حاضر در جلسه گفت: تعاملات بین المللی برای اجرای برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مرتبط با آن و همچنین تبادل تجربیات اطلاعات در خصوص شبکه‌های قاچاق مواد مخدر ادامه یابد.

سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان نیز گفت: کشورها براساس اصل مسئولیت مشترک می توانند در مبارزه با مواد مخدر موفق شوند. افغانستان نیز تعهد جدی برای مبارزه با مواد مخدر دارد.

وی ادامه داد: مواد مخدر،‌همسایگان ما را به تشویش انداخته است و باید همت گماریم تا جهانی عاری از مواد مخدر داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.