وزیر کشاورزی گفت: در مسئله آب و فاضلاب و ریزگردها دولت توجه ویژه ای به این استان دارد و برای این اهتمام ویژه هیچ منتی بر خوزستان نداریم و حق خوزستان است.

به گزارش قدس آنلاین، مهر، محمود حجتی شامگاه سه شنبه  در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان با حضور نوبخت اظهار کرد: با صلاحدید مسئولان ملی مقرر شده تا بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که تأمین آب آنها مشکلی نداشته را انجام بدهیم و بعد هم با تأمین آب در مراحل بعدی اقدام به اجرای کامل طرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک سال پیش در کرخه بحران آب داشتیم، گفت: اکنون نیز در حوزه زهره و جراحی مشکلاتی داریم که امیدواریم هر کدام از آنها حل شود.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: امیدوارم از این فرصت تاریخی که ایجاد شده از عزم جزم دولت بهره مند شویم و با پدیده طبیعی که باعث آزار مردم شده به خوبی مقابله کنیم و بتوانیم در بخش کانون های ریزگردها با منشأ داخلی به خوبی فعالیت های مقابله ای را انجام دهیم.

حجتی تصریح کرد: وضعیت خوزستان نسبت به سایر مناطق به شکلی است که شرایط راحت تری در زمینه بیابان زدایی دارد. هرچند که کار سخت است و منابع لازم خود را می طلبد ولی این فضای حمایتی در دولت ایجاد شده و منابعی نیز به آن اختصاص شده است.

وی ادامه داد: منابعی مانند سیلاب ها را مدیریت و به این عرصه ها سرازیر می کنیم. در منابع غیرسیلابی نیز تا آنجایی که به تعهدات وزارت نیرو آسیب نرساند بتوانیم یک حداقل منابع آبی آورده و در اختیار عرصه های بیابانی قرار دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اساس کار بر این است که باید همراه و همگام با طبیعت باشیم و به طور طبیعی اگر آن را همراهی نکنیم قطعا خودش اقدام به بازسازی خود می کند.

حجتی در واکنش به صحبت های خادمی مبنی بر واگذاری مالکیت زمین های آبا و اجدادی مردم ایذه به منابع طبیعی گفت: بنای ستیز با مردم را نداریم چون حکومت و نظام متعلق به آنها است. برخی موارد زیاده خواهی هایی انجام می شود که مصداق رانت خواری است.

وی عنوان کرد: در مسئله آب و فاضلاب و ریزگردها نیز دولت توجه ویژه ای به این استان دارد و تلاش می کند تا مشکلات موجود در این بخش ها را حل کند. برای این اهتمام ویژه هیچ منتی بر خوزستان نداریم و حق خوزستان است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: اطلاعات پایه خوبی در دستگاه های مختلف خوزستان وجود دارد که طبیعتا از آنها بهره مند می شویم تا از هزینه های دوباره و کارهای موازی جلوگیری و به کارها نیز سرعت ببخشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.