اهواز - استاندار خوزستان گفت: مشکل آب و فاضلاب خوزستان نیازی به توضیح ندارد و الزام اجرای آن نیز کاملا مشهود و بعنوان یک درد مزمن کهنه  و مطالبه عمومی مردم شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی به صورت مداوم چند بار در هفته به استان خوزستان سفر می کند اظهارکرد: از این جهت  تقدیر و تشکر می کنیم و وی را یک خوزستانی می دانیم.

وی بااشاره به اینکه سفر نوبخت  معاون رییس جمهوری در این زمان از سال نشان دهنده اهمیت و اهتمام دولت به حل مشکلات خوزستان است. تصریح کرد: این نوع نگاه به خوزستان را برای خود سرمایه می دانیم تا بتوانیم مشکلات و کمبودهای این استان را در حد بضاعت حل کنیم.

استاندار خوزستان گفت: سفر امروز مسئولان ملی برای بررسی مسائل آب و فاضلاب و گرد و غبار خوزستان است.

شریعتی افزود: مشکل آب و فاضلاب خوزستان نیازی به توضیح ندارد و الزام اجرای آن نیز کاملا مشهود است. به عنوان یک درد مزمن کهنه شده و مطالبه عمومی مردم خوزستان شناخته شده است.

وی در ادامه صحبت هاب خود اظهار کرد: رئیس جمهوری در سفر اخیر خود دستور حل مشکلات آب و فاضلاب را به عنوان هدیه به مردم این استان اعلام کردند که از طریق صندوق توسعه و یا فاینانس حل شود و کار مطالعات اجرایی شدن آن هم از گذشته انجام شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: کار کارشناسی ها برای اجرای طرح آب و فاضلاب در دو مقطع زمانی سال ۱۴۰۵ و ۱۴۲۵ مدنظر قرار گرفته و تمامی مطالعات آن هم از قبل انجام شده است.

شریعتی با بیان اینکه اگر این کار به انجام برسد گفت: واقعا دولت تدبیر و امید شاید جز محدود دولت هایی بوده که با بیشترین تنگناها از لحاظ مالی مواجه بوده ولی به خوزستان توجه ویژه ای داشته است.

وی گفت:  اعتبارات خوبی را برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و اکنون هم به طرح آب و فاضلاب اختصاص داده اند که باعث تحول عظیمی در حوزه سلامت خوزستان می شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: کانون های ریزگرد از سال های متمادی قبل ایجاد شده ولی دولت اهتمام ویژه ای به کار گرفته تا برای رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام و کارهای مقابله ای را نیز انجام دهند.

شریعتی بااشاره به اینکه پدیده گرد و غبار سلامت مردم استان و کیفیت زندگی در خوزستان را تحت شعاع قرار داده است عنوان کرد: ولی امیدواریم هرچه سریع تر آن را حل و به یک سرانجام برسانیم.  

وی درباره ی اجرایی شدن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تصریح کرد: انتظار است که ۴۴۰ میلیارد تومان وزارت نیرو اگر صلاح دیده شود مجددا از محضر مقام معظم رهبری درخواست شود که آن را به سازمان برنامه و بودجه و همچنین جهاد کشاورزی جابجا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.