نیشابور–متاسفانه مخاطب کتاب کودک در ایران انتخاب‌گر نیست و هر آنچه ضعیف یا قوی به فروش می‌رسد، از همین رو رقابتی برای تصویرگران در جهت جلب بازار برای ادامه کار وجود ندارد.

مخاطب کتاب کودک در ایران انتخاب گر نیست

به گزارش قدس آنلاین، استاد هنرمند تصویرگر ایران در دانشکده هنر دانشگاه نیشابور اظهارداشت: ملاحظات بسیاری در تصویرسازی توسط هنرمندان تصویرگر نادیده گرفته شده که موجب افت کیفیت تصویرگری در ایران شده است.

استاد فرشید مثقالی گفت:کم توجهی و ایجاد ارتباط نامناسب با بازار موجب شده، کار بازاری تداعی کننده کاری بی کیفیت باشد و تصویرگران بیشتر در جشنواره‌ها و دوسالانه‌ها موفق باشند.

وی خاطرنشان کرد:توجه تنها به ارتباط زیباشناسانه است تا انتقال احساس؛ آن گونه که مخاطب نمی‌تواند در تصاویر و شخصیت‌ها احساس متن را دریابد.
استاد مثقالی یادآور شد: نبود تکمیل متن و تصویر؛ به شکلی که متن و تصویر مکمل هم باشند و آن‌ها را نتوان از هم جدا ساخت در تصویرگری ایران موجود نیست.

وی اذعان کرد: تصویرگری در ایران با خوانشی ضعیف از متن و تنها انتقال ظواهر صورت می‌گیرد.

استاد هنرمند تصویرگر ایران تصریح کرد: مخاطب کتاب کودک در ایران انتخاب‌گر نیست و هر آنچه ضعیف یا قوی به فروش می‌رسد، از همین رو رقابتی برای تصویرگران در جهت جلب بازار برای ادامه کار وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.