مشهد- عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: باید با افرادی که برای مسافران در موضوع فرودگاه مشهد مشکل ایجاد کرده‌اند برخورد شود و هیچ ملاحظه‌ای در این خصوص صورت نگیرد.

برخورد با متخلفان فرودگاه مشهد

دکتر محمدرضا امیرحسنخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به این نکته که یک تأخیر بسیار کوچک در فرودگاه بین المللی مشهد به دلیل حجم زیاد تعداد پروازها باعث ایجاد بحران گسترده می‌شود، اظهار داشت: به دلیل عدم پوشش یخ زدایی درهواپیماها، پرواز ها با تأخیر انجام شده بود و از طرفی شرکت‌های هواپیمایی هم به مسافران اطلاع رسانی نکرده بودند که پرواز آن‌ها با چند ساعت تأخیر پرواز خواهد کرد که مسافران در هوای سرد و برفی در فرودگاه معطل شدند، و این درحالی بود که هیچ سرویسی هم به آن‌ها ارایه نشد و حتی جا و مکانی نیز برای استراحت مسافران از سوی متولیان امر در نظر گرفته نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ابتکار وخدمت ارزنده تولیت آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد در انتقال مسافران به حرم مطهر رضوی نبود، معلوم نبود که چه اتفاقی برای مسافران رخ می‌داد وچه فاجعه انسانی به وقوع می‌پیوست.

امیرحسنخانی افزود: در صورتی که این شرکت ها تمام اطلاعات لازم از مسافران را دراختیار داشتند و می‌توانستند از طرق مختلف به آن‌ها درباره تأخیر احتمالی پروازشان اطلاع دهند، از طرفی برخی پروازها چارتری بود که بعد از لغو مبلغ بلیت هم برگردانده نمی‌شد که این موضوع نگرانی مجددی را برای مسافران بوجود آورده بود زیرا دراین بین افرادی وجود داشتند که دیگر پولی برایشان باقی نمانده بود و به این امید بودند که پول بلیت پرواز لغو شده را دریافت و مجدداً بلیت پروازی برای مقصدشان خریداری کنند.

وی یادآورشد: همچنین معاون زیارت استانداری نیز دراین باره یک صورت جلسه به کمسیون اصل ۹۰ ارسال کرد و اطلاعاتی نیز از سوی شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه مشهد به این کمیسیون ارسال شد که درحال جمع بندی نهایی همه این اطلاعات هستیم ودر صورت نیاز حتی وزیر راه و شهرسازی رانیز به کمیسیون دعوت می‌کنیم تا بدون فوت وقت گزارش این موضوع به صحن علنی مجلس ارایه تا متخلفان این موضوع به مردم معرفی شوند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز دراین خصوص گفت: بی تدبیری و ناکارآمدی مدیر فرودگاه مشهد در این موضوع مشخص و بارز است.
دکتر رضا شیران خراسانی در ادامه به خبرنگار ما اظهار داشت: درباره این موضوع کمیسیون عمران مجلس چهارشنبه تشکیل جلسه می‌دهد وموضوع را از جوانب مختلف بررسی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.