استاد بین المللی شطرنج آفریقای جنوبی گفت: ایران با برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام فردوسی در مشهد نشان داد این کشور پتانسیل بالایی در میزبانی رویدادهای بین المللی ورزشی دارد.

شطرنج‌باز زن آفریقای جنوبی: تبلیغات منفی علیه ایران تصویر ذهنی نادرست است

به گزارش قدس آنلاین، آنزل لابچر، تنها نماینده کشور آفریقای جنوبی در رقابت‌های شطرنج جام فردوسی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این رقابت‌ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود و چیزی که در این مسابقات نظر من را به خود جلب کرد مهارت و تلاش شطرنج بازان ایرانی بود، آن‌ها با عزمی راسخ تا آخرین لحظات به بازی خود ادامه می‌دهند و به راحتی تسلیم رقیب نمی‌گردند.

وی در ادامه افزود: مشهد با میزبانی این مسابقات فرصت و محیط بی نظیری را برای رقابت شطرنج بازان کشورهای مختلف فراهم کرد.

این استاد بین المللی که برای اولین بار به ایران سفر کرده، دیدگاه خود را نسبت به سفر به کشور ایران و شهر مشهد این گونه بیان کرد: ایران کشوری امن با مردمانی خونگرم و میهمان نواز است، اگرچه در این رقابت‌ها خیلی موفق نبودم اما این سفر برای من تجربه‌ای خوشایند بود. تبلیغات منفی کشورهای غربی راجع به ایران چیزی نیست جز یک تصویر ذهنی نادرست، و اکنون ایران واقعی را از نزدیک لمس کردم و این بابت بسیار خوشحالم.

وی در خصوص پوشش خود در ایران اظهار کرد: این پوشش را خودم برگزیدم چرا که به قانون این کشور احترام می‌گذارم و به هیچ وجه مشکلی با آن ندارم.

به گفته لابچر که مدیریت کنفدارسیون ورزش استانی کیپ غربی آفریقای جنوبی را در دست دارد؛ این رقابت‌ها از لحاظ کیفی از جمله بهترین تورنمت‎هایی بوده که در کل جهان حضور داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.