ایلام – استاندار ایلام گفت: قرار است سال آینده اعتبارات مناسبی به حوزه فرهنگ و هنر استان ها اختصاص داده شود تا در بخش های مختلف و مقابله با آسیب های اجتماعی هزینه شود.

اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر در سال  ۹۶ افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از تازه های نشر نویسندگان این استان در محل نمایشگاه بزرگ کتاب، اظهار داشت: در استان ایلام نویسندگان زیادی فعالیت دارند و تا کنون در حوزه شعر و کتاب به خوبی درخشیده اند.

وی با بیان اینکه نشر و چاپ کتاب در این استان سابقه زیادی ندارد، افزود: متأسفانه به دلیل عدم وجود چاپخانه در این استان، آثار بیشتر شعرا و نویسندگان قدیمی ایلام به خوبی چاپ نشده و نام و نشان چندانی از آثار این بزرگان باقی نمانده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در دو دهه اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه  چاپ و نشر آثار نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر این استان صورت گرفته است، بیان داشت: هنوز کمبودهایی در این حوزه وجود دارد که امیدواریم مرتفع شوند.

محمدرضا مروارید بر ایجاد انگیزه برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری در صنعت چاپ و نشر استان تأکید و خاطرنشان کرد: استانداری ایلام با ارائه تسهیلات ارزان قیمت؛ از سرمایه گذاران حوزه چاپ و نشر کاملاً حمایت می کند.

وی با بیان اینکه استقبال بسیار خوب مردم استان از دهمین نمایشگاه کتاب، نشانگر ارزش کتاب و کتابخوانی در بین مردم است، یادآور شد: خوشبختانه علی رغم گستردگی فضاهای اینترنتی و مجازی، مردم همچنان با کتاب اُنس دارند.

استاندار ایلام با اشاره به برپایی دهمین نمایشگاه کتاب ایلام در انبار غله، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با تکمیل نمایشگاه دائمی استان؛ سال آینده نمایشگاه کتاب را در این محل جدید دایر کنیم.

محمدرضا مروارید تأکید کرد: قرار است سال آینده اعتبارات مناسبی به حوزه فرهنگ و هنر استان ها اختصاص داده شود تا در بخش های مختلف و مقابله با آسیب های اجتماعی هزینه شود.

گفتنی است در سومین روز از برپایی دهمین نمایشگاه کتاب ایلام، با حضور استاندار و جمعی از مسئولان فرهنگی، ناشران و نویسندگان این استان، از ۱۷۸ عنوان کتاب جدید نویسندگان ایلامی رونمایی شد.

لازم به ذکر است؛ دهمین نمایشگاه کتاب ایلام از ۸ تا ۱۳ اسفند ماه در محل انبار غله برپا شده است و در این نمایشگاه و در قالب ۱۸۷ غرفه؛ ۳۱ هزار عنوان کتاب از ۲۵۳ ناشر برجسته با ۳۰ درصد تخفیف؛ در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.