اهواز _ وزیر جهادکشاورزی گفت: فرصتی برای عزم جدی دولت برای مقابله با این عارضه طبیعی ایجاد شده و باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

دولت برای مقابله با ریزگردها عزم جدی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وزیر جهاد کشاورزی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان با حضور نوبخت معاون رییس جمهوری که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با صلاحدید مسئولان ملی مقرر شده تا بخشی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را که تأمین آب آن ها مشکلی نداشته، انجام بدهیم و پس از آن با تأمین آب در مراحل بعدی اقدام به اجرای کامل طرح کنیم.

محمود حجتی با اشاره به اینکه یک سال پیش در کرخه بحران آب داشتیم، تصریح کرد: اکنون نیز در حوزه زهره و جراحی مشکلاتی داریم که امیدواریم هر کدام از آنها حل شود.
وی ادامه داد: امیدوارم از این فرصت تاریخی که ایجاد شده و عزم جزم دولت بهره مند شویم و با پدیده طبیعی که باعث آزار مردم شده به خوبی مقابله کنیم و بتوانیم در بخش کانون های ریزگردها با منشأ داخلی به خوبی فعالیت های مقابله ای را انجام دهیم.

وزیر جهادکشاورزی تصریخ کرد: وضعیت خوزستان نسبت به سایر مناطق به شکلی است که شرایط راحت تری در زمینه بیابان زدایی دارد.

حجتی با بیان اینکه هرچند که کار سخت است و منابع لازم خود را می طلبد افزود:  ولی این فضای حمایتی در دولت ایجاد شده و منابعی  به آن اختصاص شده است. منابعی مانند سیلاب ها را مدیریت و به این عرصه ها سرازیر می کنیم.

وی عنوان کرد: در منابع غیرسیلابی نیز تا آنجایی که به تعهدات وزارت نیرو آسیب نرساند بتوانیم یک حداقل منابع آبی آورده و در اختیار عرصه های بیابانی قرار دهیم.

وزیر جهادکشاورزی بااشاره به اینکه اساس کار بر این است که باید همراه و همگام با طبیعت باشیم اضافه کرد: به طور طبیعی اگر آن را همراهی نکنیم قطعا خودش اقدام به بازسازی خود می کند.

حجتی در واکنش به صحبت های خادمی مبنی بر واگذاری مالکیت زمین های آباء و اجدادی مردم ایذه به منابع طبیعی اظهار کرد: بنای ستیز با مردم را نداریم چون حکومت و نظام متعلق به آنها است. برخی موارد زیاده خواهی هایی انجام می شود که مصداق رانت خواری است.

وی گفت: در مسئله آب و فاضلاب و ریزگردها نیز دولت توجه ویژه ای به این استان دارد و تلاش می کند تا مشکلات موجود در این بخش ها را حل کند. برای این اهتمام ویژه هیچ منتی بر خوزستان نداریم و حق خوزستان است.

وزیر جهادکشاورزی در پایان سخنان خود اظهار کرد: اطلاعات پایه خوبی در دستگاه های مختلف خوزستان وجود دارد که طبیعتا از آنها بهره مند می شویم تا از هزینه های دوباره و کارهای موازی جلوگیری و به کارها نیز سرعت ببخشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.