مشهد- در جلسه مشترک سرپرست معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف خراسان رضوی و معاون رئیس کل دادگستری مشهد بر تشکیل شعبات تخصصی ویژه رسیدگی به پرونده های قضایی موقوفات مشهد تاکید شد.

شعبات تخصصی ویژه رسیدگی به پرونده های قضایی موقوفات مشهد ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین، در این جلسه عباس افواجی، سرپرست معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف خراسان رضوی و حجت الاسلام مهدی بصیری پور، معاون رئیس کل دادگستری مشهد، مسائل مشترک فی مابین اوقاف و دادگستری مشهد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه عباس افواجی تصریح کرد: در موضوع ابلاغ های دادگستری به اداره های اوقاف نواحی مشهد ناهماهنگی هایی وجود دارد که نیازمند بررسی و رفع مشکل است.

وی افزود: ایجاد شعبات حقوقی و قضات تخصصی وقف یکی دیگر از درخواست های اداره کل اوقاف خراسان رضوی است و ضروری است شعبات تخصصی موقوفات در شهرستان پیگیری و ایجاد شود.

در ادامه حجت الاسلام محمدرضا خالصی، کارشناسی حقوقی معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان نیز با بیان اینکه برخی افراد در سطح شهر اقدام به ایجاد دفاتر غیر مجاز موقوفات و سوء استفاده از عنوان می کنند، گفت: شایسته است با همکاری اوقاف و دادگستری مشهد این دفاتر جمع آوری و پلمپ شود.

معاون رئیس کل دادگستری مشهد نیز در این جلسه، بر ضرورت انجام تحقیق و پژوهش مسائل حقوقی موقوفات تاکید و اظهار کرد: با ورود به سامانه «ثنا» می توان روند بررسی پرونده های قضایی در محاکم قضایی را رصد کرد.

حجت الاسلام بصیری پور با بیان اینکه نیاز است دایره اطلاعات قضات ویژه پرونده های موقوفات با موضوع وقف و مسائل حقوقی آن گسترده تر شود، گفت: می توانیم با همکاری اوقاف در ابتدای سال آینده، نشست هم اندیشی با موضوع «جایگاه نظارتی اوقاف بر موقوفات» را برگزار کنیم.

وی در خصوص مشکل ایجاد شده در خصوص ابلاغات، گفت: این موضوع باید دقت بیشتری انجام می شود و دستور ویژه ای صادر می شود تا ابلاغات به ادارات مربوطه در مشهد ارسال شود.

معاون رئیس کل دادگستری مشهد با بیان اینکه ضروری است شعبات تخصصی به موضوع پرونده های موقوفات رسیدگی کنند، گفت: این شعبات در آینده نزدیک جهت رسیدگی به پرونده های له و علیه موقوفات اختصاص خواهند یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.