مشهد- تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم وجود پیوست‌های رسانه‌ای در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.

پیوست‌ رسانه‌ای در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی یک ضرورت است

به گزارش قدس آنلاین، عضو مجلس خبرگان رهبری در جلسه بررسی ویژه برنامه‌های فرهنگی «ریحانه» که در ایام فاطمیه تا میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) با هدف تبیین هویت «زن مسلمان» در آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، بر ضرورت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های فرهنگی تاکید و عنوان کرد: وجود پیوست‌های رسانه‌ای برای برنامه‌های فرهنگی یک ضرورت است، تا ضمن آگاه‎سازی عموم مردم از فعالیت‌های فرهنگی، مراکز، کانون‌ها و فعالان فرهنگی سطح کشور نیز بتوانند از این فعالیت‌ها الگو برداری کنند.
وی افزود: اگر فعالیت‌های فرهنگی پیوست رسانه‌ای نداشته باشند، به هر میزان که فاخر و ارزشمند باشند، تنها در فضای حرم مطهر منحصر می‌شوند و نمی‌توانند در میان کانون‌ها و مراکز فرهنگی سطح کشور جریان ساز شوند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت انتقال تجربیات به سایر مراکز فعال فرهنگی کشور، تصریح کرد: اقدامات فرهنگی حرم مطهر و آستان قدس رضوی باید در محافل مختلف فرهنگی کشور انعکاس داشته باشند ایده برگزاری سلسله برنامه‌های فرهنگی از شهادت تا ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با محوریت زن مسلمان، اقدامی خوب و ارزنده است که می‌تواند در سطح کشور اجرایی شود.
وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی فاخری در ویژه برنامه‌های «ریحانه» در حال انجام است که باید برای اشاعه آن‌ها در میان موسسات و مراکز فرهنگی سطح کشور تدبیری اندیشید. این ویژه برنامه‌ها در حرم مطهر امام رضا(ع) نمونه‌ای است که می‌تواند در سطح کشور اشاعه یابد و این موضوع تدبیر و برنامه‌ریزی منسجمی را می‌طلبد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر باید در سطح کشور امتداد داشته باشند، بیان کرد: نباید به ویژه برنامه‌های «ریحانه» نگاهی پروژه‌ای داشت، این فعالیت‌ها باید به اقداماتی جریان ساز در کشور تبدیل شوند و در این رابطه دفاتر استانی آستان قدس رضوی در سراسر کشور می‌توانند نقش ایفا کنند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش پایانی سخنان خود به همزمانی ایام ولادت حضرت فاطمه اطهر(س) با عید سعید نوروز اشاره و ابراز کرد: امسال همزمانی ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با ایام عید نوروز، شور و نشاط مضاعفی را در سطح جامعه شکل خواهد داد که باید با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی از این ظرفیت و فضا به نحوی شایسته استفاده کرد و برنامه‌های فرهنگی متناسبی را تدارک دید.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی «ریحانه» جلوه‌ای از همگرایی و همکاری را در میان بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی به منصه ظهور گذاشته که اتفاقی بسیار مبارک است.
در ابتدای این دیدار تعدادی از مسئولان و مدیران آستان قدس رضوی، گزارشی از فعالیت‌های مجموعه متبوع خود در حوزه ویژه برنامه‌های فرهنگی «ریحانه» ارائه کردند.
گفتنی است؛ ویژه‌برنامه‌های ایام فاطمیه تا میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها با هدف تبیین هویت «زن مسلمان» مبتنی بر الگوی رفتاری «حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» به همت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.